زورگیری از کارگران فصلی!

به گزارشافکارنیوز، در اواخر دی ماه سال جاری تعدادی از کارگران فصلی با مراجعه به کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر به مأموران اعلام کردند که هر کدام از آنها توسط سرنشین یک دستگاه خودرو ۲۰۶ سفید رنگ مورد زورگیری قرار گرفته‌اند و شکات پرونده در اظهارات خود عنوان کردند که سرنشین یک دستگاه خودرو ۲۰۶ سفید رنگ به بهانه ی استخدام آنها به عنوان کارگر روزمزد اقدام به زورگیری از آنها کرده است.

یکی از شکات در اظهارات خود به مأموران گفت: در شهرک ولیعصر جهت کارگری ایستاده بودم که یک دستگاه ۲۰۶ با یک سرنشین(جوان) به من مراجعه و عنوان داشت که جهت سیمان کاری در یک شرکت ساختمانی نیاز به کارگر دارد، من نیز بهمراه دوستم سوار ۲۰۶ شدم اما چند خیابان آن طرف‌تر، راننده ۲۰۶ توقف و با تهدید قمه اقدام به زورگیری گوشی‌های تلفن همراه و وجوه نقد هر دو نفر ما کرد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع " زورگیری " و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده و با همکاری تیم تجسس ویژه کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر، خودرو ۲۰۶ شناسایی، توقیف و مالک آن پس از حضور در کلانتری اعلام کرد که خودرو در اختیار پسرش به نام " حسن "(۲۹ ساله) قرار داشته است.

در ادامه، کارآگاهان با بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار اقدام به شناسایی حسن. ی به عنوان یکی از مجرمین سابقه‌دار کردند که در سالهای ۸۴ و ۸۸ به اتهام " مشارکت در آدم ربایی " و " زورگیری مقرون به آزار و اذیت " دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر نیز به مصرف مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده است.

با شناسایی تصویر " حسن. ی " از سوی شکات، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام مخفیگاه وی در منطقه اسلامشهر شناسایی و در اواخر بهمن ماه دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

سرهنگ کارآگاه گزافی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی تعدادی از شکات و برابر اعترافات متهم، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگان بویژه کارگران زحمت کشی که بدین شیوه و شگرد مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفتند دعوت میشود تا جهت شناسایی متهم و طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.