۵۰۰ هزار مامور پلیس برای تامین امنیت کشور

به گزارشافکارنیوز،سردار احمدرضا رادان که پیش از ظهر امروز برای رونمایی از دوربین‌های نظارتی پلیس راهور در جاده چالوس به استان البرز سفر کرده بود طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی نیروی انتظامی تأمین امنیت شهروندان و برخورد با مخلان امنیت است.

وی تصریح کرد: در طول سال مأموران پلیس با تمام توان برای انجام این وظیفه تلاش می‌کنند و با توجه به در پیش بودن ایام نوروز، این تلاش‌ها دو چندان شده است.

وی در ادامه به برنامه‌های نوروزی نیروی انتظامی کل کشور اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها با اجرای طرح‌های ویژه‌ای در دو بخش انتظامی و راهنمایی و رانندگی تدوین شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کل کشور در حوزه راهور، اولویت پلیس نظارت بر عملکرد رانندگان به ویژه در محورهای برون شهری است.

وی گفت: در حوزه انتظامی نیز اولویت ما تأمین امنیت شهروندان، مبارزه با قانون‌شکنان به ویژه سارقان است.

رادان تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۵۰۰ هزار نفر از ماموران پلیس در سراسر کشور در آماده‌باش کامل قرار گرفته و از ۲۷ اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی، اجرای طرح‌های فوق را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه تأمین امنیت نیازمند تعامل و همراهی مردم و پلیس است، گفت: انتظار ما از شهروندان این است که در این ایام بیش از گذشته با پلیس همکاری داشته و تذکرات و راهنمایی‌های نیروی انتظامی را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

رادان تاکید کرد: همچنین با توجه به افزایش سفرهای نوروزی از یک سو شهروندان باید پیش از سفر توصیه‌های ایمنی شهروندان را جدی گرفته و به آنها عمل کرده و در طول سفر نیز با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی شرایط سفری ایمن و شاد را برای خانواده خود مهیا کنند.

در بخش دیگری از این مراسم سردار اسکندر مؤمنی رئیس پلیس راهور کشور به اجرای برنامه‌های نوروزی این نیرو اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح‌های ویژه، اولویت ما ایمنی سفر و تامین سلامت مسافران نوروزی است.

وی افزود: برای این منظور در کنار آماده‌باش ماموران پلیس از تجهیزات و سخت‌افزارهای پیشرفته به ویژه دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت استفاده می‌کنیم.

مومنی با تاکید بر اینکه اکثریت رانندگان کشور که رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را جدی می‌گیرند، گفت: امیدواریم معدود افرادی تخلفات رانندگی به ویژه تخلفات حادثه‌ساز را مرتکب می‌شوند، امسال همکاری بیشتری با مأموران پلیس داشته و مطمئن باشند این کار سلامت خود آنها را تامین می‌کند.

وی افزود: به طور قطع ماموران پلیس در صورت مشاهده تخلفات رانندگی به ویژه تخلفات حادثه‌ساز با متخلفان برخورد قاطع داشته و در این ایام ضمن اعمال قانون راننده متخلف، خودروی آنها نیز توقیف می‌شود.

لازم به توضیح است، مراسم رونمایی از ۱۴ دوربین نظارتی و تجهیزات کنترل سرعت مستقر در جاده کرج - چالوس با حضور فرماندهان ارشد نیروی انتظامی انجام شد.

براساس گزارش‌های منتشر شده، ۱۲ دوربین هم‌اکنون نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و دو دوربین نیز به زودی در محور چالوس نصب خواهد شد.

به گفته سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور کشور، زیرساختهای لازم برای نصب دوربینهای نظارتی در نقاط مختلف جاده چالوس انجام شده و در آینده نزدیک، تعداد این دوربینها افزایش پیدا میکند.