صدور کارت تردد برای اسباب‌کشی مردم در ایام نوروز

به گزارشافکارنیوز،جعفر کردلو امروز با اشاره به اقدامات پلیس در ایام نوروز اظهار داشت: نیروی انتظامی در ایام نوروز حضور فعال و جدی‌تری دارد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلف ترافیکی، انتظامی و امنیتی حضور جدی دارند، تصریح کرد: این حضور ماموران نیروی انتظامی بیشتر به صورت غیرمحسوس است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه پلیس آگاهی، مبارزه با مواد مخدر و اطلاعات مردم را رصد می‌کنند، گفت: مردم تلاش کنند برای توسعه کشورمان در عرصه‌های مختلف با پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

این مسئول به مردم توصیه کرد در هنگام خرید و مسافرت از حمل وجه نقد سنگین خودداری کنند و بیشتر از خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده کنند، افزود: مردم در این ایام از کوله پشتی برای حمل وجه نقد استفاده نکنند.

کردلو با بیان اینکه مردم در استفاده از کارت‌های بانکی دقت کنند تا رمز عبور خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند، ابراز داشت: مردم از دریافت و پرداخت وجه برای دیگران از طریق دستگاه‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: در برخی مواقع افراد سودجو از دیگران می‌خواهند تا وجه نقد از دستگاه‌ها دریافت و انتقال دهند در این موارد دوربین دستگاه‌ها چهره فرد استفاده کننده را ضبط می‌کند و این افراد باید پاسخگو باشند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه افراد برای پرداخت هزینه در تاکسی حجم انبوهی از پول را به نمایش نگذارند، بیان داشت: این عامل محرک خوبی برای سرقت است و افراد برای پرداخت کرایه مختصر وجه به همراه داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه مردم برای نظافت منزل از افراد ناشناس استفاده نکنند، گفت: برای نظافت منزل از شرکت‌های خدماتی مطمئن کمک بخواهند.

کردلو در ادامه با اشاره به اینکه در ایام نوروز برای کسانی که قصد اسباب کشی دارند کارت تردد صادر می‌شود، متذکر شد: حمل و نقل اثاثدر ایام نوروز ممنوع نیست اما حمل اثاثمنزل باید با هماهنگی کلانتری محل انجام شود تا در ایستگاه‌های بازرسی پلیس با مشکل مواجه نشوند.

وی همچنین به مسافرت مردم با وسیله نقلیه قطار و اتوبوس اشاره کرد و ابراز داشت: مردم در ایام نوروز بیشتر از طریق قطار و اتوبوس اقدام به مسافرت می‌کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه مسافران در قطار کوپه محل استقرار مامور انتظامی و رئیس قطار را شناسایی کنند، اظهار داشت: با این اقدام در صورت وجود مشکل می‌توانند مشکل خود را با این افراد در میان بگذارند.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم از حمل وسایل افراد دیگر خودداری کنند، تصریح کرد: در برخی مواقع افراد سودجو با جاسازی وسایل ممنوع فرد حمل کننده را در ایست بازرسی دچار مشکل می‌کنند.

کردلو با بیان اینکه مردم از جابه‌جایی کوپه خود بدون اطلاع رئیس قطار به شدت پرهیز کنند، گفت: مردم هنگام سفر با اتوبوس و قطار در زمان توقف برای ادای فریضه نماز دقت بیشتری داشته باشند و عموماً زنان کیف خود را در رستوران و مکان‌های دیگر آویزان می‌کنند.

وی در پایان اذعان داشت: مردم در صورت مشاهده موارد مشکوک و وجود مشکل با فوریتهای پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنند.