این ابلاغیه روز گذشته به استانداری ارسال شده و از روز ۱۶ خرداد ماه اجرا می شود یعنی اولین تعطیلی روز ۱۹ خرداد ماه خواهد بود.

به گزارش مهر، این خبر برای اغلب کارکنان دولت خوشحال کننده است که می توانند روزهای آخر هفته را به مسافرت در کنار خانواده اختصاص دهند اما طبق این ابلاغیه همانند دو سال قبل این تعطیلی شامل بانکهای استان و مراکز بهداشتی نمی شود.

استاندار خوزستان از ابلاغ تعطیلی روزهای پنج شنبه در استان و اجرای آن از روز ۱۶ خردادماه خبر داد و اظهار داشت: برای سومین سال متوالی در فصل تابستان روزهای پنجشنبه در استان خوزستان تعطیل می شود تا بتوانیم برای کنترل و کاهش مصرف برق برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: تعطیلی روزهای پنجشبه و تغییر در ساعات کاری ادارات استان در سال گذشته تاثیر زیادی در کاهش مصرف برق داشته است، به طوری که ۱۴۰ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی شد.

رئیس ستاد خشکسالی استان خوزستان ادامه داد: امسال نیز برای مقابله با کمبود برق و جلوگیری از قطعی های برق، تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان خوزستان در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه نهاد ریاست جمهوری این ابلاغیه یعنی تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان خوزستان را به استانداری ارسال کرد.

حجازی عنوان کرد: البته برای این کار ساعات کاری ادارات و دستگاه های دولتی استان تغییر خواهد کرد و آغاز ساعت کاری دستگاه ها ساعت شش و ۳۰ دقیقه صبح خواهد بود.



وی یکی دیگر از اهداف تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان خوزستان را ایجاد فرصتی برای کارکنان دولت برای استفاده از مناطق خوش آب و هوای شمال استان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه شمال استان در فصل تابستان که جنوب آن گرمای بالای ۴۰ درجه را تجربه می کند آب و هوای مطبوعی دارد قصد داریم تمهیداتی اندیشده شود تا کارکنان دولت از دو روز تعطیلی برای مسافرت به شهرهای شمال استفاده کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای این کار به فرمانداران شهرهای شمالی و خوش آب و هوا دستور داده شد تا امکانات اقامتی و تفریحی مناسب برای حضور کارکنان دولت و خانواده های آنان در این روزها تدارک دیده شود.

حجازی تصریح کرد: البته این تعطیلی شامل بانکها و مراکز بهداشتی و درمانی نمی شود و این مراکز باید در روزهای پنج شنبه مثل سابق به مردم خدمات رسانی کنند.

در همین زمینه نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: تعطیلی روزهای پنجشنبه در خوزستان با توجه به شرایط اقلیمی این استان اقدامی مناسب و به نفع دولت و مردم است.

مصطفی مطورزاده در گفتگو با خبرنگار مهر در اهواز اظهار داشت: استان خوزستان از لحاظ اقلیمی، شرایط سخت و خشنی دارد که در چند ماه اخیر گرد و غبار هم به آن اضافه شده و مردم را کلافه و خسته می‌کند.

وی با اشاره به افزایش ساعت کار در سایر روزهای هفته و با عنایت به تعطیلی پنجشنبه‌ها در خوزستان، افزود: این موضوع از لحاظ اقتصادی به نفع استان بوده و می تواند به رشد و شکوفایی استان سرعت ببخشد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: شرایط آب و هوایی خوزستان موجب می شود که مردم همواره در معرض خطرهای روحی روانی قرار داشته باشند بنابراین تعطیلی پنجشنبه ها می‌تواند به مردم کمک کند تا کمی بیشتر از طبیعت بهره مند شوند.

بر اساس پیش بینی هواشناسی خوزستان دمای هوا در تابستان امسال بین یک تا سه درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.