وطن امروز:عباس شاكريزاد ابيانه بيان كرد: ۶ خردادماه در حالي كه چندهزار گردشگر در حال بازديد از يكي از محورهاي اصلي روستاي تاريخي ابيانه بودند، به دليل فروريختن سردر يكي از خانههاي ۴۵۰ ساله روستا، يك جوان گردشگر زير آوار ماند و از ناحيه پا بشدت مجروح شد.

وی گفت: به‌دلیل نبود امکانات امداد و نجات و آمبولانس، این گردشگر یک ساعت در حال خونریزی زیر آوار ماند تا سرانجام پس از منتقل شدن به بیمارستانی در نطنز، تحت مداوا قرار گرفت.

این ساکن روستای تاریخی ابیانه اظهار کرد: مالک ساختمان تخریب‌شده در این‌باره به انجمن خانه‌ مردم ابیانه اعلام کرد از مسؤولان وقت پایگاه میراثفرهنگی ابیانه درخواست مجوز تعمیر بنا را کرده است، ولی آنها گفته‌اند ما کارشناس هستیم، بنا خطری ندارد و به استحکام‌بخشی نیاز نیست.

شاکری‌زاد ادامه داد: تنها آمبولانس روستا راننده ندارد و در درمانگاه نیز در خارج از ساعت اداری، کسی مستقر نیست. سهمیه‌ یک دستگاه آتش‌نشانی روستا نیز توسط مسؤولان شهرستان در اختیار شهر دیگری قرار گرفته است. وی گفت: در روزهای تعطیل، هزاران گردشگر به روستا وارد می‌شوند، از جمله در تعطیلات نوروز ۲۵۱هزار نفر وارد روستا شدند. ورود این جمعیت زیاد بدون داشتن کمترین امکانات رفاهی، بهداشتی، درمانی و امدادی و نبود یک مدیریت منسجم و قوی در روستا، مشکلات زیادی را برای مردم و گردشگران به‌وجود آورده است. این دوستدار میراثفرهنگی افزود: در نوروز ۱۳۸۹،۲ نفر جان باختند و در نوروز ۱۳۹۰ نیز چند تن دچار گازگرفتگی شدند. به نظر می‌رسد تا خطرهای جدی مردم و گردشگران را تهدید نکند، مسؤولان راه‌حلی برای معضلات این

روستا نميانديشند.