وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز ثبتنام جدید "عمره مفرده " از نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: هزینه ثبتنام عمره مفرده احتمالا از ۵۰۰ هزار تومان به ۸۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

به گزارش فارس، سید محمد حسینی با بیان اینکه در جلسه اخیر هیأت دولت، گزارشی از وضعیت عمره مفرده ارائه شد، اظهار داشت: مقرر شده است امسال ۷۰۰ هزار نفر به عمره مفرده مشرف شوند و امسال ۹۷ هزار نفر نیز به حج تمتع اعزام خواهند شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: همچنین در خصوص اعزام زائران بیشتر به عتبات عالیات، تصمیم‌گیری شد هر‌چند که این اقدام مستلزم تهیه امکانات مورد نیاز زائران در شهرهای نجف و کربلا است‌.

لازم به توضیح است با تصویب شورای عالی حج و زیارت که روز یکشنبه به ریاست احمدی‌نژاد برگزار شد، ثبت‌نام از متقاضیان جدید عمره مفرده به‌زودی آغاز می‌شود.

بر اساس مصوبه این شورا، سازمان حج و زیارت موظف شد شرایط و چگونگی ثبت‌نام از متقاضیان جدید عمره مفرده را هر‌چه سریعتر اعلام کند.

در این جلسه همچنین مقرر شد سازمان حج و زیارت با همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به توسعه زیرساختهای خدماتی، اقامتی و حمل و نقل برای زائران ایرانی عتبات عالیات را فراهم کند؛ افزایش انتقال هوایی زائران به عتبات عالیات از دیگر مصوبات جلسه شورای عالی حج و زیارت بود.