الهه مفیدی با بیان اینکه آمار زایمان طبیعی در کشور بسیار پایین است، گفت: متأسفانه در ایران اکثر مادران اقدام به عمل جراحی سزارین میکنند در حالی که سیاست وزارت بهداشت این است که میزان زایمان طبیعی افزایش یابد.

به گزارش فارس، وی یکی از دلایل تمایل زنان به سزارین را درد زیاد هنگام زایمان طبیعی عنوان کرد و گفت: همچنین متأسفانه فرهنگ جامعه به گونه‌ای است که متأسفانه زنان سزارین را داشتن کلاس بالا می‌دانند این در حالی است که عمل سزارین عوارض بسیاری را به دنبال دارد.

رئیس بیمارستان حضرت زینب(س) تصریح کرد: برای رایج کردن زایمان طبیعی در کشور و اینکه زنان بدون ترس و آرامش کامل زایمان طبیعی را انجام دهند از این پس در بلوک زایمان بیمارستان، زایمان بدون درد انجام می‌شود.

رئیس بیمارستان حضرت زینب(س) گفت: هم‌اکنون آمار عمل سزارین در ایران از افزایش چشمگیری برخوردار است تا جایی که در برخی بیمارستان‌ها انجام این عمل به ۱۰۰درصد رسیده است.

مفیدی عوارض سزارین را اختلال تنفسی نوزاد، لخته شدن خون، بروز عفونت و چسبندگی در مادران عنوان کرد و گفت: ما در این طرح با برگزاری کلاس‌های آموزشی از هفته بیستم تا سی و هشتم بارداری برای کاهش استرس و آشنایی بیشتر در مورد راه‌های کاهش درد هنگام زایمان طبیعی برای زنان باردار و بکارگیری روش‌هایی از جمله هیپنوتیزم، آب‌درمانی، سیستم الکتریکی و روش‌های‌ دارویی تزریق و استنشاق و بهبود جراحات به وسیله لیزر درمانی بلافاصله بعد از زایمان طبیعی میزان درد را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر زایمان طبیعی بدون درد در کشور وجود دارد اما به شکل اصولی انجام نمی‌شود بنابراین باعثبروز عوارض جانبی بسیاری در مادران می‌شود بدین شکل که با زدن سوزن به کمر مادر و اعمال بی‌حسی زایمان انجام می‌شود.

مفیدی ادامه داد: در شیوه ما از ابتدای آغاز دردهای زایمان بیدردی انجام میشود و دیگر نیاز به زدن سوزن به کمر نیست و برای تزریق بیدردی از رگ استفاده میشود.