فاطمه قربان با بيان اينكه ثبتنام دانشآموزان طبق روال سنوات گذشته انجام ميشود، افزود: برنامه ثبتنام كماكان پس از پايان امتحانات خردادماه آغاز ميشود.

به گزارش ایسنا، استان‌ها پس از اتمام امتحانات خرداد می‌توانند ثبت‌نام در مقطع ابتدایی را آغاز کنند

وی ادامه داد: استان‌ها می‌توانند پس از اتمام امتحانات خردادماه بر اساس برنامه‌های اعلام شده از سوی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، ثبت‌نام در مقطع ابتدایی را آغاز کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای ثبت‌نام در کلاس اول ابتدایی نیازی به ارائه هیچ‌گونه مدرک پیش‌دبستانی نیست، اظهار کرد: با توجه به اینکه دوره پیش‌دبستانی یک دوره الزامی و اجباری نیست، لذا در هنگام ثبت‌نام نباید هیچ‌گونه مدرکی مبنی بر حضور نوآموزان در مراکز پیش‌دبستانی از خانواده‌ها مطالبه شود.

وی با اشاره به اجباری بودن ارائه گواهی سنجش سلامت نوآموزان نیز گفت: برای ثبت نام در کلاس اول ابتدایی باید پرونده سلامت دانش‌آموزان که تحت طرح غربالگری سنجش سلامت قرار گرفته‌اند، ارائه شود چرا که با مطالعه این گواهی معلمان می‌توانند به راحتی نوع ارتباط با دانش‌آموز را در برنامه کاری خود قرار دهند.

قربان در پايان خاطرنشان كرد: در سال تحصيلي ۹۱ـ۹۰ نيز اين شرايط فراهم شده تا دانشآموزاني كه هر دو والدين آنها شاغل هستند، بتوانند در نزديكترين مدرسه به محل سكونت و يا محل كار يكي از اوليا ثبتنام كنند.