سرخو: قیمت سوخت تاثیر خاصی روی کرایه‌ها ندارد

به گزارشافکارنیوز،محسن سرخو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شواری اسلامی شهر تهران در مورد ناوگان حمل و نقل عمومی در سال ۹۳ به خبرنگار پایگاه خبری فرجام گفت: ما سال ۹۳ را به عنوان یک برشی از برنامه ۵ ساله دوم شهرداری ۹۷-۹۳ مورد بررسی قرار دادیم و برنامه و بودجه حمل ونقل سال ۹۳ را در همین راستا تنظیم کردیم.

وی در مورد افزایش ناوگان ریلی گفت: در سال ۹۳ در بحثمترو که مهمترین حوزه حمل و نقل عمومی ما در شهر تهران است ۳۰ کیلومتر مترو قرار است به بهره برداری برسد که در طول برنامه ۵ ساله هم پیش بینی کرده‌ایم سالانه ۳۰ کیلومتر مترو به بهره‌ برداری برسد که در مجموع در برنامه ۵ ساله ما ۱۵۰ کیلومتر به خطوط مترو تهران اضافه می‌کنیم.

محسن سرخو از افزایش اتوبوس‌های شرکت واحد خبر داد و افزود: پیش بینی شده تا سال پایانی برنامه ۵ ساله تعداد اتوبوس‌های شرکت واحد را به ۹هزار دستگاه افزایش دهیم.

وی در همین زمینه ادامه داد: در حال حاضر ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس در حال فعالیت هستند که ۲هزار دستگاه آن فرسوده و از رده خارج می‌باشد، بر همین اساس قرار است تا پایان سال ۹۷،۹هزار دستگاه اتوبوس آماده به کار داشته باشیم که از این مقدار تعدادی جایگزین اتوبوس‌های فرسوده می‌شوند و تعدادی اتوبوس برقی و جدید خریداری می‌شود و تعدادی هم تعمیرات اساسی و بازسازی روی آنها صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی با بیان اینکه در سال اول برنامه ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی خریدارشده ادامه داد: زیر ساخت اتوبوس‌های برقی در حال فراهم شدن است و برای سال ۲ و ۳ و نهایتا طبق برنامه ۵ ساله شهر تهران باید مجهز به ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برقی شود، همچنین سالانه ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه می‌شود.

وی در مورد شبکه مینی بوس‌رانی و تاکسیرانی نیز گفت: در این زمینه هم تمهیداتی پیش بینی شده تا برای نوسازی این ناوگان به آنها کمک کنیم.

محسن سرخو در مورد قیمت‌های جدید ناوگان تاکسیرانی گفت: سال گذشته ۳۰ درصد به کرایه تاکسی‌ها اضافه شد، امسال هم پیشنهاد شهرداری همین بود ولی ما در شورای شهر با افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی موافقت کردیم.

وی گفت: در حمل و نقل برداشت ما این است که باتوجه به اینکه ۷۱/۵ درصد تاکسی‌های ما دوگانه سوز هستند افزایش قیمت سوخت و بحثمرحله دوم هدفمندی یارانه تاثیر خاصی روی افزایش کرایه‌ها نخواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: افزایش قیمتی که صورت گرفته بصورت متعارف که در ناوگان تاکسیرانی ۲۰ الی ۲۵ درصد، مترو ۱۰ درصد و اتوبوسرانی ۱۵ درصد، که این مقدار از سالهای گذشته نیز کمتر می‌باشد و در مقابل آن شهرداری تهران تسهیلاتی را برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته است که از جمله آن بیمه تکمیل درمان برای رانندگان و خانواده آنها و همچنین اعزام آنها به همراه خانواده به سفرهای زیارتی است.

وی در پایان تاکید کرد: در سال ۹۳ و به طور کلی در طول برنامه ۵ ساله سطوح به گونهای طراحی میشود که موجبات آسایش و رفاه بیشتر شهروندان تهرانی را فراهم کند.