نامگذاری خیابانی به نام شهدای آشوری

به گزارش افکارنیوز، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از بافت فرهنگی تاریخی منطقه ۷ از نامگذاری خیابانی به نام شهدای آشوری در این منطقه و کلنگ زنی تماشاخانه غرب از ماه آینده خبر داد.

مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در ادامه برنامه هفتگی تهران گردی خود این هفته از بافت فرهنگی و تاریخی منطقه ۷ بازدید کرد.

براساس این گزارش مسجدجامعی در بازدید امروز خود ابتدا از فردوسی سرای ایران در این منطقه رفت و در ادامه از بافت فرسوده این منطقه بازدید کرد.

*پرداخت همه مطالبات بزرگراه امام علی

مسجدجامعی در ادامه بازدید خود خواستار خرید بافت‌های فرسوده این منطقه به قیمت عرف شد که با موافقت شهردار منطقه روبه رو شد.

همچنین شهردار منطقه ۷ در جریان این بازدید از پرداخت همه مطالبات بزرگراه امام علی و نیز دادن جواز رایگان برای نوسازی بافت های این منطقه خبر داد.

وی در ادامه بیان داشت: این منطقه بافت فرسوده بسیاری دارد به طوریکه قسمت شرقی منطقه ۷ به طور کامل جز مناطق فرسوده محسوب می شود که ما آمادگی داریم همه بافت فرسوده این منطقه را به قیمت عرف خریداری کنیم.

*بی خانمانی دبیر آموزش و پرورش در خیابان‌های منطقه ۷

مسجدجامعی در ادامه بازدید خود از این منطقه با خانواده‌ای گفتگو کرد که متاسفانه به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره خانه کلیه اسباب و وسایل منزل خود را در خیابان داشت و به گفته خود دو روز است به همراه خانواده در خیابان زندگی می کند.

به گفته این فرد: وی بازنشسته آموزش و پروش است که سال ۴۲ لیسانس بیولوژی خود را گرفته و در مبارزات سیاسی قبل از انقلاب نیز نقش داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران پس از گفتگو با این شخص دستور ساماندهی موقت این خانواده تا بررسی و پیگیری مطالبات آنان را داد.

*نامگذاری خیابانی به نام شهدای آشوری در پایتخت

مسجدجامعی در ادامه از کلیسای حضرت مریم که از کلیساهای آشوری تهران در منطقه ۷ است بازدید کرد که در جریان این بازدید از نامگذاری یکی از خیابان‌های پایتخت به نام شهدای آشوری خبر داد.

وی افزود: نامگذاری این خیابان در جلسه آتی کمیته نامگذاری شورای شهر بررسی و تصویب خواهد شد.

*کلنگ زنی تماشاخانه قصر از ماه آینده

مسجدجامعی در ادامه بازدیدهای خود از منطقه ۷ از سولههایی اطراف موزه قصر بازدید کرد که پیش از این در اختیار زندان قصر بودهاند که بدون استفاده هستند و از تبدیل این سولهها به عنوان سالن چند منظوره فرهنگی خبر داد و گفت: از ماه آینده کلنگ زنی تماشاخانه قصر در این منطقه آغاز خواهد شد.