به گزارشافکارنیوز،اکنون اصطلاح کابالا، وصف کننده آیین و دانش محرمانه یهود است. مهم ترین منابع و کتاب‌های کابالیستی که به عنوان ستون فقرات و پایه ی اصلی آیین کابال در آمدند، شامل مجموعه کتاب های عبری «یهودی» - به معنای کتاب روشنایی – و «هیچالوت» - به معنای کاخ ها – می‌شوند که به قرن اول میلادی باز می‌گردند و نهایتاً در قرن ۱۳ میلادی کتاب «زوهر» نوشته شد که تفکر و شکل کنونی آیین کابالا را تشکیل داد.

درتوضیح این کتاب:«تفسیری راز آلود بر تورات است که در قرن ۱۳ میلادی به زبان آرامی نوشته شده است. نویسنده کتاب یک یهودی اسپانیایی بود که برای اعتبار دادن به کتاب خود مدعی شد این کتاب را بر اساس متن کشف شده‌ای از قرن دوم میلادی اثر یک خاخام یهودی به نام «شمعون بن یوحای» نوشته است.


دکتر عبدالله شهبازی، نویسنده مجموعه کتاب‌های زرسالان یهودی و پارسی می‌نویسد: کابالا نامی است که بر تصوف یهودی اطلاق می‌شود و تلفظ اروپایی «کباله» عبری است به معنی قدیمی و کهن. پیروان آیین کابالا یا کابالیست ها این مکتب را «دانش سری و پنهان» خاخام های یهودی می‌خوانند و برای آن پیشینه ای کهن قائل هستند.دکتر شهبازی دیرینه ی مکتب کابالا را به اوایل سده ی سیزدهم میلادی محدود کرده است و ماقبل آن را گرته برداری یهودیان از مکتب فیلون اسکندرانی در فرهنگ هلنی و فلسفه ی یونانی و کپی برداری از آموزه های عرفانی مکتب اسلام می داند. بسیار ی از مفاهیم کابالا شکل عبری مفاهیم رایج در فلسفه و عرفان اسلامی است. مکتب کابالا دو بخش حکمت نظری و حکمت عملی دارد.

images
برخی از یهودیان در زمان حضرت موسی(ع) و بعد از رحلت ایشان بت پرستی مصر باستان را پذیرا شدند. در واقع آنان عقاید «کاهنان مصر» یا همان «جادوگران فرعون» را که بنیاد عقاید اجتماعی آن زمان را تشکیل می‌داد ایمان خود را کنار گذاشته و عقایدی که یهود از مصر باستان با آن آشنا شد، بعد‌ها بنام «کابالا» ادامه یافت. ساختار کابالا درباره آفرینش، با آنچه که در تورات آمده است کاملاً متفاوت است و تفسیری ماده‌گرا و مبتنی بر عقاید مصر باستان بوده و به وجود ابدی ماده عقیده دارد.

kabbalah04
در مورد مناسک جنسی:

در فرقه کابالا از نیمه سده ۱۸ و بر اساس آموزه‌های فردی بنام یعقوب بن یهودا لیب ظهور کرد بنام یاکوب فرانک شهرت دارد. یکی از مواردی که ورود کابالا را به شیطان پرستی باز نمود نماد " پنتاگرام یا ستاره ی ۵ پر است ". این نماد مانند ابزاری برای جادوگران کابالیست است. از جمله کسانی که به کابالا پیوسته اند در سال ۲۰۰۵ مدونا خواننده آمریکایی است که نام یهودی «استرا» را برای خود انتخاب نمود. نقطه اشتراک کابالا با شیطان پرستی مسئله دیدگاه جنسی این دو فرقه است. طوری که در هر دو نحله ی فاسد، لذت جنسی در اولویت است.

kabala-1-497x275
در خصوص نماد ها:
ستاره ۵ پر، ۶۶۶، تصویر سر یک بز، صلیب وارونه، نماد صلیب شکسته یا چرخ خورشید، چشمی در حال نگاه به همه جا، و…که حتی در نماد های خود هم اشتراکات زیادی با شیطان پرستان دارند.