همايون حائري مديرعامل توانير ،در مراسم توديع و معارفه روساي نيروگاه برق نكا افزود: در حال حاضر ايران با توليد ۶۳هزار مگاوات برق، قدرت نخست توليد برق در منطقه است.
به گزارش فارس، وی بیان داشت: صنعت برق ما از جمله صنایع موفق در کشور است که با تولید و انتقال برق به کشور، توانسته است رضایت‌مندی مردم را در حد مطلوبی جلب کند.
مدیر عامل توانیر کشور یاداور شد: کشور ما از جمله کشورهای مهم منطقه است که ظرفیت ساخت وسایل پیشرفته را داراست و همچنین از جمله کشورهایی است که قدرت تبادل برق به کشورهای همسایه را نیز داراست.
مدیر عامل توانیر اضافه کرد: صنعت برق در ایران از جمله تخصصی‌ترین صنایع است که با برخوردای از کارگران و کارشناسان متخصص به تولید، توزیع و انتقال برق می‌پردازد.
حائری با بیان اینکه از نظر تخصصی‌، تولید برق از درجه اهمیت بالاتری نسبت به توزیع و انتقال برخوردار است، تصریح کرد: در بخش تولید نیر نیروگاه‌های بخار دارای اهمیت فراوان هستند و در بین نیروگاه‌های بخار، نیروگاه نکا برای ما از اهمیت ویژه برخوردار است.
وی ادامه داد: کسانی که در نیروگاه‌های بخار کار می‌کند دارای تخصص خاص کاردانی و مهارت‌اند و نیروگاه بزرگ نکا برای ما در بین نیروگاه‌های کشور حرف اول و آخر را می‌زند.
معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت توانیر نیز با اشاره به کارآمد بودن نیروها و متخصصان نیروگاه نکا اظهار داشت: از توان بالای نیروی انسانی و متخصصان در این نیروگاه برخورداریم و این نیروگاه نمونه کامل برای نیروگاه‌های کشور است.
قاسم گنجی بیان داشت: صنعت برق از جمله صنایعی است که علاوه بر متخصصان، تمام مردم ایران نیز ناظر عملکرد ما هستند.
وی گفت: هدایت چنین صنعتی نیازمند درایت، نظم و همکاری و تعامل است که باید در سایه همدلی و وفاق حاصل شود.
گنجی افزود: نیروگاه برق، دانشگاهی از علم و فناوری و مهندسی کشور است که باید با کارآمدکردن آن برای رشد و ترقی کشور گام برداریم.
در این مراسم از خدمات ۲۹ ساله سیف الله علی اصغری که به بازنشستگی نائل آمد تجلیل و محمدابراهیم طالبیان به‌عنوان مدیر عامل نیروگاه برق نکا معرفی شد.