به گزارش ایسنا، حجتالاسلام والمسلمين محسن قرائتي روز پنج شنبه در همايش سالگرد ارتحال امام خميني(ره) كه در دانشگاه علوم پزشکي اصفهان برگزار شد، ادامه داد: آن فرد دلش نيامد امام را با آن بيماري سخت از خواب بيدار کند. امام ده دقيقه پس از اذان ظهر بيدار و وقتي متوجه شدند اذان را گفتهاند با ناراحتي فرمودند "تاکنون اتفاق نيفتاده بود که ده دقيقه، نمازم را دير بخوانم."

وی به اهمیت نماز در دیدگاه امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: نماز شکر، نماز رشد، نماز انس و نماز قرب چهار نوع نمازی است که در قرآن از آن نام برده شده است.

قرائتی با اشاره به نماز شکر در قرآن کریم، اظهار کرد: خداوند به نماز ما نیاز ندارد، بلکه خلق خداوند نیازمند نماز است.

این مفسر قرآن در بیان نیازمندی انسان به نماز، افزود: اگر گفتند خانه خود را رو به خورشید بساز، به این معنی نیست که خورشید به ما نیاز دارد. اگر ما رو به خورشید خانه بسازیم، چیزی نصیب خورشید نمی‌شود. اگر پشت به خورشید خانه‌های خود را بنا کنیم چیزی از خورشید کم نمی‌شود. در قرآن آمده است اگر همه شما کافر شوید ذره‌ای در خداوند تاثیر ندارد.

قرائتی با ذکر آیه نماز رشد بیان کرد: نماز واقعا انسان را رشد می‌دهد و تربیت می‌کند و هیچ کمالی نیست مگر این که در نماز آمده است.

رییس ستاد اقامه نماز اضافه کرد: در نماز پست و مقام مطرح نیست. هرکس که بنده صالح است در نماز بر او درود و سلام فرستاده می‌شود. رنگ نیز در نماز مطرح است. نماز با لباس سفید ثواب بیشتری دارد. اگر وقت نماز مسواک بزنیم یک رکعت نماز هفتاد برابر می‌شود. آب در نماز در وضو و غسل و خاک در نماز در سجده و تیمم وجود دارد.

وي افزود: امام(ره) در وصيت نامه خويش فرمود "من با دلي آرام و قلبي مطمئن از ميان شما ميروم."