محمد رضا حاجی بیگی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران در گفت و گو با شبکه ایران گفت : از امروز تا پایان روز ۱۵ خرداد ماه در ۹۹ نقطه منطقه نیروهای آتش نشانی با تمام امکانات به طور کامل مستقر خواهند شد.

وی افزود: علاوه بر استقرار ۳۱۰ نفر از نیروهای عملیاتی در پایگاها، ۱۰۴ خودرو سبک، سنگین، موتو سیکلت، جرثقیل و بالابر نیز دراین مکانها مستقر هستند.

حاجی بیگی به استقرار ۷ کانکس نیرو اشاره کرد وگفت: این تعداد در مناطق مختلف برای راهنمایی مردم مستقر هستند تا در صورت نیاز از انها استفاده شود.

به گفته وی، با نصب شیرهای هیدرانت وبررسی ابعاد مختلف ایمنی در منطقه، تدابیر لازم اتخاذ شده است تا هیچگونه مشکلی در این چند روز وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: این سازمان امسال نسبت به سال گذشته هم از نظر نیرو و خودرو امکانات بیشتری را درمنطقه مستقر کرده است.

تشکیل سه کار گروه بهداشت، درمان و امدادو نجات

اورژانس تهران نیز با تشکیل سه کارگروه بهداشت، درمان و امداد ونجات در مراسم سالگرد ارتحال امام «ره» به عنوان نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور وبه زایران خدمات ارایه می دهد.

رضا دهقان پور مدیر مرکز اورژانس تهران با اعلام این مطلب به شبکه ایران گفت: این کار گروهها برای نظارت بر توزیع آب، ضد عفونی و کلرزنی آب، آزمایش چاه های محدوده حرم، نظارت بر تهیه و توزیع و مصرف یخ و نظارت بر بهداشت کارخانه های یخ فعالیت می کنند.

وی افزود: نظارت بر تهیه، طبخ و توزیع مواد غذایی و سرویس های بهداشتی بر عهده مرکز بهداشت محیط و کار مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت و درمان است.

به گفته وی کارشناسان بهداشتی نیز در طول مسیر بر کاروان ها نظارت خواهند داشت.

دهقان پور تصریح می کند: استقرار ۴ دستگاه بیمارستان صحرایی در حرم مطهر و ۱۴ درمانگاه سرپایی به تفکیک خواهران و برادران در منطقه مستقر خواهند بود. علاوه بر ۱۳۰ دستگاه آمبولانس که با کاروان ها از استان ها ی مختلف به تهران می آیند ۷۰ دستگاه آمبولانس نیز در محدوده حرم مستقر خواهند شد.

حضور پلیس برای حفظ انضباط اجتماعی

۶ هزار مامور پلیس راهور تهران برای برقراری انضباط ترافیکی مراسم سالگرد اعلام آمادگی کردند.

سردار حسین رحیمی رییس پلیس راهور تهران با علام این مطلب گفت: پیش بینی می شود که حدود ۵/۱ میلیون زائر برای شرکت در مراسم ارتحال امام(ره) شرکت کنند که برای این تعداد ۳۰۰ هزار پارکینگ برای اتوبوس ها و خودروهای شخصی در اطراف حرم مطهر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای انتقال به مراسم و بازگشت زائران نیز شرکت واحد و متروی تهران آماده ارایه خدمات هستند.