عبادتگاه ۳ هزار ساله تنها پیامبر زنده خدا + عکس

زیارتگاه حضرت خضر نبی(ع) در ارتفاعات کوهی درحاشیه شهر قم قرار دارد که هر روز تعداد زیادی از زائران به زیارتگاه رفته و در جایگاهی که گفته میشود حضرت خضر نبی(ع) سه هزار سال پیش در آنجا عبادت کرده است، نماز میخوانند.




حضرت خضر(ع) از پیامبران معاصر حضرت موسی(ع) بود. او همان عالم الهی بود که حضرت موسی(ع) به دیدارش رفت. در قرآن بدون ذکر نام با عبارتی درخشان ستوده شده است: «او از بندگان ما بود که رحمت خویش را به سویش فرو فرستادیم و از نزد خویش به او علم آموختیم». می‌توانید این داستان زیبا را در آیات ۶۰ سوره مبارکه کهف بخوانید.





امام صادق(ع) فرمود: حضرت خضر(ع) را خدا به سوی قومش مبعوثفرمود. وی مردم را به سوی توحید، انبیاء(ع)، فرستادگان خدا و کتاب‌های او دعوت می‌کرد. از معجزاتش این بود؛ روی هر زمین خشکی می‌نشست، زمین سبز و خرم می‌گشت. دلیل نامش، خضر(سبز) نیز همین است.





ّخداوند عمر حضرت خضر علیه السلام را طولانی ساخته و حضرت هم اکنون نیز در قید حیات است. حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز عمرش طولانی بوده و هم اکنون در قید حیات می باشند. از بعضی روایات چنین استفاده می‌شود که حکمت طولانی شدن عمر حضرت خضر این است که دلیلی باشد بر طولانی شدن عمر حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف).
این کوه در نزدیکی مسجد مقدس جمکران قرار دارد.