تذکر شاکری به ساخت و ساز در باغات کن

به گزارشافکارنیوز،اقبال شاکری در جلسه علنی صبح امروز شورا در این خصوص، گفت: باغات منطقه ۵ در محدود سیمون بلیوار و جنت‌آباد شمالی مورد تاخت و تاز کارهای غیرقانونی و غیر فرهنگی واقع شده است و شهرداری منطقه ۵ به رغم تلاش‌هایی که برای جلوگیری از این اتفاقات انجام می‌دهد، اما گاهی واقعا کاری از دستش بر نمی‌آید.

وی ادامه داد: بسیاری از این باغات به باغچه‌ها تبدیل شده و ساخت‌ و سازهای شبانه یکی دو تپه مور هجوم قرار داده است و چیزی از این باغات باقی نمانده است.

شاکری هشدار داد: در چند نقطه از منطقه ۵ فعالیت‌های حاشیه‌ای و زیرزمینی در حال ایجاد است که باید جلوی آن گرفته شود.

در ادامه ریئس شورای شهر با بیان اینکه در منطقه ۵،۶۰۰ هکتار باغ وجود دارد گفت: بیش از یک چهارم این مساحت در محله کن قرار دارد که حفظ و نگهداری این مجموعه نیازمند طرح جامع و ویژه‌ای است. این طرح در طرح جامع و تفصیلی پیش‌بینی شده اما باید سازوکار اجرای آن را فراهم کنیم.

احمد مسجد جامعی ادامه داد: در حال حاضر زمین بایر از زمین مشجر گرانتر است و صاحبان باغات ترجیح می‌دهند زمینشان عاری از درخت باشد. درحالی که باید کاری کنیم تا این موضوع معکوس باشد و سازوکاری برای حفظ باغات تهران که کاهش شدیدی یافته ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه دو سه روز پیش پل روی رودخانه کن که مصالح از آن برای ساختوساز به باغات منتقل میشد را تخریب کردهاند، گفت: خواهشمندم آقای حقانی گزارشی ویژه باغات کن به سمع شورا ارائه دهند.