اخراج رانندگان اتوبوس با سرعت بالا

به گزارشافکارنیوز،سیدجعفر تشکری‌هاشمی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران به اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری صورت گرفته در شرکت اتوسرابی در خصوص برخورد با اتوبوس‌هایی که سرعت مجاز را رعایت نمی‌نمایند اشاره کرد و اظهار داشت: بنا بر ابلاغ صورت گرفته از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سرعت بالاتر از ۵۰ کیلومتر در اتوبوس‌های شهری تخلف بوده که این موضوع از طریق نصب برچسب‌های سرعت در اتوبوس‌ها به رانندگان اعلام شده است.

وی از معرفی رانندگان متخلف به کمیته‌ انضباطی تا خلع راننده و شرکت پیمانکار به عنوان مهم ترین اقدامات تنبیهی شهرداری تهران در خصوص ممانعت از تکرار حوادثی نظیر حادثه‌ی آزادگان یاد کرد و افزود: رعایت نکردن سایر قوانین راهنمایی و رانندگی نظیر سبقت‌های غیرمجاز در خطوط اتوبوس‌رانی نیز تخلف بوده و در صورت مشاهده برخورد جدی خواهد شد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در ادامه به فعالیت ۶۵۰۰ راننده اتوبوس و ۸۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران اشاره نمود و اظهار داشت: رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی برخی از این رانندگان سبب مشکلات جبران ناپذیری شده که البته برخورد‌های قانونی با آن‌ها صورت گرفته و پس از این نیز به گونه‌ای جدی تر تداوم خواهد یافت.

* اعمال تمهیدات تشویقی در خصوص رانندگان متعهد


تشکری هاشمی اعمال نظامات تشویقی و حمایتی در خصوص رانندگان متعهد را یکی دیگر از اقدامات معاونت حمل و نقل ترافیک عنوان کرد و افزود: چرا که معتقدیم که برخورد‌ها تنها نباید سلبی باشد و رانندگان متعهد باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه تخلفات رانندگان از طریق سیستم‌های GPS، گشت‌های بازرسی و ماموران ناظر در هر ساعت از شبانه روز ثبت می‌شود، از گزارشات مردمی به عنوان بخش دیگری از فعالیت‌های شهرداری تهران در جهت برخورد با رانندگان متخلف یاد کرد و اظهار داشت: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلفی را از طریق سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ اعلام نمایند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در پایان با تاکید بر اینکه با رانندگانی که تخلفات آنان ثبت و یا گزارش شود، برخورد جدی خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تمهیدات سخت افزای و نرم افزاری صورت گرفته شاهد حوادثی دیگر نظیر حادثهی اتوبوس شرکت واحد در بزرگراه آزادگان که منجر به کشته شدن ۸ نفر از شهروندان گردید نباشیم.