پیگیر طرح استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش هستیم

به گزارش افکارنیوز، علی اصغر فانی امشب در جمع فرهنگیان خواف اظهار کرد: هدف از این سفر قدردانی از تلاش‌های معلمانی است که در شهرستان‌هایی همچون خواف با کمترین امکانات بیشترین استعدادها را پرورش می‌دهند.

وی با بیان این که در جهان امروز کشورهایی توسعه یافته تلقی می‌شوند که سهم سرمایه انسانی آنها نسبت به سرمایه‌های فیزیکی و طبیعی آن بیشتر باشد گفت: سرمایه انسانی توسعه پایدار را به همراه خود دارد و متاسفانه ما در ایران با ایده آل‌های این بخش فاصله زیادی داریم.

فانی افزود: آموزش و پرورش در بحثتوسعه سرمایه‌های انسانی در کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند و باید به این موضوع اذعان کرد که این نهاد زیرساخت اصلی توسعه سرمایه انسانی در کشور است و البته در کنار آن نباید فراموش کرد برای رسیدن به این توسعه ابزارهایی را نیز نیاز داریم.

وی با برشمردن معلم به عنوان رکن اصلی وزارت آموزش و پرورش افزود: نقش معلمان در فرایند تعلیم و تربیت انکارناپذیر است و معلم عامل اصلی توسعه هر جامعه ای است.

وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان گوشه‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته ایشان با جمعی از معلمان اظهار کرد: صحبت‌های دیروز ایشان نشان داد نقش معلم در جامعه امروز ایران تا چه حد مهم و تاثیرگذار است و باید به آن توجه داشت.

وی با بیان این که یکی از مهترین کارکردهای آموزش و پرورش در دنیای امروز انتقال فرهنگ است تصریح کرد: تقویت هویت ایرانی و اسلامی در دانش آموزان یکی از اصلی ترین وظایفی است که امروز بر دوش معلمان قرار گرفته و باید در این زمینه قشر فرهنگی جامعه تلاش و همت زیادی داشته باشند.

فانی گفت: انتقال فرهنگ به نسل جدید و نهادینه کردن افکار اندیشمندانی همچون آیت الله مطهری در بین دانش آموزان نیز یکی دیگر از اولویت های ما در وزارت آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که وزارت آموزش و پرورش با تحت پوشش قراردادن بیش از ۱۲ میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم به عنوان بزگترین دستگاه دولتی، اثرگذاری بسیار زیادی در سطح جامعه دارد افزود: امیدواریم با توجه به عنایاتی که مقام معظم رهبری به این وزارتخانه دارند و همچنین نظر مساعدی که رئیس جمهور به این وزارتخانه دارد در دولت تدبیر و امید شاهد بهبود خدمت رسانی به مردم و جامعه فرهنگیان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری طرح استخدام فرزندان فرهنگیان، اجرای صحیح رتبه بندی معلمان و همچنین توجه بیشتر به معلمان دوره ابتدایی و معلمان مناطق محروم از سوی مسئولان این وزارتخانه خبر داد.