به گزارشافکارنیوز،«ع. س» که از سیزدهم شهریور سال ۹۱ به اتهام قتل و نگهداری سلاح کلت در بازداشت به سر می برد، در آخرین جلسه دادگاه که با حضور وکیل مدافع وی برگزار شد، اعتراف کرد: اسلحه کلت را از قبل تهیه کرده بودم.

آن روز به همراه چند نفر با موتورسیکلت و اتومبیل پژو به در مغازه «ع. م» رفتیم که من به تنهایی وارد سبزی فروشی شدم و گلوله ای به سمت او شلیک کردم و بعد هم در حالی که کلاه کاسکت به سر داشتیم، از محل متواری شدیم.

وی درباره انگیزه خود از ارتکاب این جنایت هولناک نیز گفت: یک روز قبل از وقوع حادثه با خانمی که از بستگانم است، برای گرفتن لباس به خیاطی رفته بودیم که آن زن برای گرفتن سبزی به مغازه «ع. م» رفت و آن ها با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند به همین خاطر من هم داخل مغازه رفتم. وقتی مرحوم به طرف من حمله ور شد، محل را ترک کردیم؛ اما روز بعد با اسلحه وارد مغازه شدم و او را به قتل رساندم.

اگر چه من قصد کشتن او را نداشتم و چون گلوله به سرش اصابت کرد، او به قتل رسید و من با موتورسیکلت به همراه دیگر همدستانم فرار کردم. وی در ادامه افزود: نقشه قتل را در یک هتل طراحی کردیم اما اکنون پشیمانم و قبول دارم که اشتباه کرده ام.

قضات دادگاه کیفری استان خراسان رضوی، پس از شنیدن اظهارات متهم و وکیل مدافع وی با توجه به محتویات پرونده، اقاریر صریح متهم و همچنین تقاضای اولیای دم، حکم به قصاص نفس وی دادند. از سوی دیگر نیز متهم این پرونده جنایی به خاطر حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز به تحمل ۲ سال زندان محکوم شد.

در رأي صادره از سوي دادگاه آمده است: اين رأي ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل تجديدنظر خواهي در ديوان عالي کشور مي باشد.