عصر ايران- ايران و عربستان و اردن ، فرانسه و انگليس و آمريكا و ... نمي شناسد ، خرافه خرافه است و در هر كجاي جهان بسته به فرهنگ بومي ، كم يا زياد ، عده اي از مردم به باورهاي خرافي همچون جادو و جنبل و برخي پيرايه هاي شبه مذهبي باطل باور دارند.

البته در همه جای جهان وقتی برای کالایی مشتری باشد، عرضه هم است و عده ای هم به کار عرضه " کالای خرافه " مشغول می شوند تا به پول و شهرت و شهوت و دیگر امیال نفسانی خود برسند.

اگر بخواهیم راه دوری برویم در همین آمریکا هفته پیش خرافه یک کشیش برای دومین بار آشکار شد و بطلان وعده ای که مبنی بر پایان جهان در یک ساعت و روز مشخص داده بود برای همگان آشکار شد.

البته این افراد بسیار " پرروتر " از آن هستند که به اشتباه خود اعتراف کنند و این کشیش خرافه پرور که گویا با ترویج خرافات خود عده ای پیرو نیز برای خود دست و پا کرده است بار دیگر تاریخ پایان جهان و نزول بلا را چند ماهی به عقب انداخت و پیروان خود را به صبر برای چند ماه دیگر حواله داد.

هر از چند گاهی هم اخبار و گزارش هایی از همین دست در دیگر کشورها از شرق آسیا گرفته تا خاورمیانه و از شمال آفریقا گرفته تا قاره آمریکا به گوش می رسد و عده ای که تا کنون همه پیش بینی های آنها اشتباه از آب در آمده است و بارها کوس رسوایی دغل کاری های آنان از بام افتاده است، بار دیگر با تغییر حرف هایشان و تغییر " تاریخ بلا " عده ای از افراد ناآگاه پیرو خود را گمراه می کنند.

در همین ایران خودمان نیز کم نیستند از این افراد سودجو، جاهل و دغل کاری که با باز کردن دکان جهل و خرافه سودجویی کرده و عده ای از افراد ناآگاه را به دنبال خود می کشند و مدام از تاریخ نزول بلای محتوم می گویند و با رو شدن دست شان باز " از رو نرفته " و تاریخ بلا را عقب می اندازند: ‌ " مومنان دعا کردند، ‌به تعویق افتاد! "

همین چند روز پیش بود که برخی سایت های " جریان خرافی مبتلا به خودمان " اعلام کردند که روز ۱۳ یا ۱۴ خرداد، " بلایی سهمگین " در تهران نازل می شود. این مساله به حدی برای این جریان مهم و جزو باورهای غیبی آنان بود که سایت متعلق به آنان، قبل از تعطیلات نیمه خرداد، در خبری فوری از مومنان درخواست کرد با توجه به در پیش بودن بلا، دست به دعا بردارند.

این سایت همچنین در این ایام فعالیت خود را متوقف کرد و اعضای آن به مناطقی خارج از تهران رفتند تا در صورت بروز حوادثی مانند زلزله که مرشدهای مدعی ارتباط با اجنه خبرش را داده بودند، جان سالم به در برده باشند!

اما این بار نیز مثل همه موارد مشابه در دیگر کشورهای جهان هیچ بلایی نازل نشد ولی بار دیگر این جریان خرافی با اعلام اینکه تاریخ نزول بلا را متعاقبا اعلام خواهد کرد از هواداران گمراه خود خواست تا گوش به زنگ اعلام تاریخ جدید نزول بلا باشند.

و ما این سخن بنیادین را پیش روی این شیادان و دروغگویان که همواره تاریخ مثل زالویی که به جای خون، شهد مغز مردمان را می مکند، می گذاریم که بلایی که قرار است نازل شود وجود شر افرادی دغلکار و دکاندار همچون شماست که با بسط خرافه و اخاذی و شیادی از باورهای معنوی مردم برای خود ساحل امن ساخته اید.

اگر نیک بنگرید یکی از سهمگین ترین بلایای انسان شما ها هستید و خواهید بود و تا زمانی که جهل و بی سوادی وجود دارد دکان شما مشتریان کمی نخواهد داشت. این ماجرا هنگامی غم انگیز تر می شود که خرافه سازان و تعیین کنندگان تاریخ بلا و نزول عذاب و مدعیان ارتباطات غیبی عجیبه و …، ‌ پله های ترقی را در نوردیده باشند و به پست های دولتی هم رسیده باشند و برای ملتی تصمیم گیری هم بنمایند کما این که با چنین بلیه ای در ایران امروز خودمان مواجهیم که عده ای در ورای این خرافه گستری، ‌ به زد و بندهای کلان اقتصادی می پردازند و به ریش ملت هم می خندند!

مخلص كلام اينكه تنها راه مقابله با اين افراد در معناي خاص و خرافه در مفهوم عام بسط عقلانيت و بالا بردن سطح آگاهي هاي عمومي جامعه و از بين بردن زمينه هاي سوء استفاده اين شيادان از فطرت كمال جو و معنويت طلب انسان است كه تاريخ نشان داده در بيشتر موارد همواره در گردنه هايي در كمين بوده اند و به كاروان تعقل و خرد تاخته اند تا ازمتاع مردم براي خود اندوخته اي مهيا سازند.