دکتر علیرضا مجیدی در وبلاگ شخصی خود نوشته است: دیشب (به وقت ما) در جریان همایش WWDC شاهد اخبار هیجانانگیزی در مورد اپل بودیم.

حجم نورآوری‌های و به‌روزرسانی‌ها اپل در نسخه جدید مک - Lion -، سرویس‌ ذخیره‌سازی ابری اپل و iOS پنج واقعا زیاد بود و ما باید تا چند روز تحلیل‌های مختلفی را در مورد این ابداعات در سایت‌های مختلفی بخوانیم.

اما یکی از چیزهای هیجان‌انگیزی که نظر من را به خود جلب کرد iMessages بود که یکی از ویژگی‌های اصلی iOS ۵ است که در جریان همایش روی آن تأکید شد.

iMessages سرویسی رایگان است که به کمک آن همه دارندگان گجت‌های مبتنی بر iOS می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند و پیام متنی، عکس و ویدئو با هم رد و بدل کنند.

iMessages به دو علت توانایی تحت‌الشعاع قرار دادن و محو کردن SMS ‌را دارد: ۱ - این سرویس رایگان است. ۲ - این سرویس بهتر از SMS‌ است.

با iMessages شما به صورت زنده وقتی دوستتان در حال تایپ کردن یک پیام متنی است، نوشته او را به صورت کاراکتر به کاراکتر می‌بینید. شما می‌توانید به سادگی در جریان دریافت شدن پیام متنی‌تان قرار بگیرید. ویژگی بسیار خوب دیگر این سرویس امنیت و رمزدار بودن آن Encryption است.

iMessages به دارندگان آی‌پد یا آی‌پاد هم اجازه می‌دهد که با دیگر دارندگان گجت‌های iOS در تماس قرار بگیرند.

البته شما ممکن است شرایط مملکت خودمان را که در آن شمار دارندگان آی‌فون و آی‌پد و آی‌پاد چندان زیاد نیست یا دسترسی به اینترنت موبایلی با کیفیت خوب ممکن نیست، در نظر بگیرید، اما در یک نگاه جهانی وقتی دویست میلیون کاربر iOS به صورت پیش‌فرض این اپ را در وسیله‌شان داشته باشد، SMS‌ به شدت به چالش کشیده خواهد شد.

باید منتظر واکنش شرکتهای بزرگ ارتباطی مثل Verizon یا AT&T هم باشیم که بیشک متحمل زیان عمدهای به خاطر کم شدن حجم SMS یا MMS خواهند شد.