دانشمندان دانشگاه كويين در بلفاست در تحقيقات خود از وجود پروتئيني در پوست قورباغه مطلع شدند كه قادر است به درمان سرطان، حملات قلبي و ديابت و مشكلات پيوند اعضا و رشد رگهاي خوني كمك كند.

به گزارش فارس؛ این یافته که با همکاری گروهی از محققان و به ریاست «کریس شاو» استاد دانشکده داروسازی انجام شد حاکی از وجود ۲ پروتئین مؤثر در پوست قورباغه است که به منظور کنترل هدفمند رگ‌ها و جلوگیری از رشد رگ‌های خونی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

به گزارش دیلی ساینس، این پروتئین‌ها قادرند بیش از ۷۰ نوع بیماری را درمان کنند که بیش از یک میلیارد نفر در جهان به این بیماری‌ها مبتلا هستند. این پروتئین‌ها در ترشحات پوست نوعی خاص از قورباغه‌ها و وزغ‌های بزرگ وجود دارند.

یکی از این پروتئین‌ها مانع از بزرگ‌ شدن و رشد رگ‌های خونی منتهی به تومورها می‌شود و با جلوگیری از رشد رگ‌های خونی مانع رسیدن اکسیژن و خون کافی به تومورهای سرطانی شده و تومورها به تدریج از بین می‌روند.

پروتئين ديگري كه از وزغ به دست ميآيد، موجب افزايش خون رساني به نواحي آسيب ديده در محل پيوند اندام، زخم ديابتي و بهبود بيمار بعد از سكته مغزي يا قلبي و ترميم رگهاي خوني ميشود.