طرح افزایش حقوق سربازان متاهل

به گزارشافکارنیوز،سردار موسی کمالی در مورد طرح افزایش حقوق سربازان متاهل به منظور افزایش جمعیت که در مجلس در حال بررسی است، اظهار داشت: برابر قانون تسهیل ازدواج جوانان که در سال ۸۶ به تصویب رسید حقوق سربازان متاهل دو برابر سربازان مجرد است. ما هیچ مشکل قانونی در رابطه با افزایش حقوق سربازان به ویژه سربازان متاهل نداریم.

وی ادامه داد: براساس قانون جدید خدمت وظیفه عمومی که در سال ۹۰ به تصویب رسید حقوق سربازان باید معادل ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق کارکنان پایور باشد. اگر این قانون اجرا شود حقوق سربازان ۵ تا ۶ برابر افزایش می یابد.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با اعلام اینکه برخی فکر می کنند مشکل و خلاء قانونی در مورد حقوق سربازان داریم، تاکید کرد: متاسفانه وقتی جوی ایجاد می شود عده ای فکر می کنند در مورد حقوق سربازان مشکل قانون داریم در حالی که مشکل اصلی کمبود منابع و اعتبارات است.

به گفته کمالی، در زمان بودجه ریزی باید این موضوع از سوی دولت اعلام شود و مجلس نیز بحثافزایش حقوق سربازان را مورد توجه قرار دهد. متاسفانه در سال ۹۰ با وجود تصویب قانون افزایش حقوق سربازان اقدامی در این باره انجام نشده است.

وی با اعلام اینکه طرح جدید به دلیل داشتن بار مالی احتمالا از سوی شورای نگهبان رد می شود، افزود: بهتر است به جای وضع قوانین جدید آنهم در حالی که قانونهای خوبی داریم،اعتبارات طرح های مصوب تامین شود.