ضرورت داشتن نگاه قرآنی و ایمانی در زندگی

به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه عصر امروز در آئین افتتاحیه سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، با اعلام این مطلب افزود: عظمت قرآن کریم با توجه به آیات، روایات و احادیثبه جا مانده از امامان و پیامبر اکرم روشن و در خود قرآن کریم به این عظمت و جایگاه اشاره شده است.

وی افزود: بر اساس آیات، قرآن بهترین کلام و گفتار است و اگر بر کوه‌ها نازل شود آنها را می‌شکافد.

وی افزود: بر اساس تعبیر مولایمان حضرت علی(ع) قرآن دریایی عظیم است که عمق معنای آن مشخص نیست و بر اساس عظمت قرآن، عظمت حاملان آن هم روشن می‌شود.

آملی لاریجانی گفت: بر اساس حدیثنبوی اشراف امت پیامبر حاملان قرآن هستند و جزء اصحاب شب به حساب می‌آیند.

رئیس قوه قضائیه گفت: قرآن یک حقیقت چند وجهی و دارای مدارج مختلف است که یکی از مراتب آن همین الفاظی است که خوانده شده و کتابت می‌شود.

وی گفت: مرتبه دیگر معانی قرآن بوده و مرتبه سوم لایه‌های عمیقی است که از در کنار هم گذاشتن آیات و جمع کردن آنها به دست می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: حاملان قرآن از درجه بالایی برخوردار هستند به گونه‌ای که در حدیثی آمده اگر در خانه‌ای قرآن خوانده شود نور آن خانه برای اهل آسمان‌ها همانند درخشش ستارگان برای اهل زمین خواهد بود.

وی به تفسیری منسوب به امام حسن عسگری(ع) اشاره کرد و گفت: بر اساس گفته ایشان در آیات قرآن خیراتی وجود دارد که بهتر از آن در هیچ کجا نیست.

رئیس قوه قضائیه به بخش دوم حدیثنبوی قرائت شده اشاره کرد و گفت: قرآن اشرف امت رسول را شب‌ زنده‌داران معرفی می‌کند و در اوصاف متقین آمده است که آنها کسانی هستند که بخش عمده‌ای از شب را به راز و نیاز با خداوند متعال گذرانده و در کنار آن به قرائت قرآن می‌پردازند.

آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنرانی خود به ضرورت تغییر نگاه اشاره کرد و گفت: نگاه ما در همه مراتب زندگی باید نگاهی قرآنی باشد.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر این که باید نگاه توحیدی و ایمانی را در زندگیمان پیاده کنیم،گفت: ما در همه احوال چه در بیداری و چه در خواب باید به قرآن توجه کرده و از همه مهمتر بدانیم که این قرآن از جانب چه کسی نازل شده است.