خسارت میلیاردی سیلاب در استان گلستان

به گزارشافکارنیوز،مرتضی اکبرپور درباره میزان خسارت سیل در استان مازندران و گلستان اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته که مورد تحقیق دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است سیلاب در استان گلستان ۱۶۰ میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت و خسارت‌های سیلاب استان مازندران نیز در دست بررسی است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در سیلاب مازندران دو نفر نیز جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز مجروح شد.

وی ادامه داد: آسیب‌دیدگان این حادثه تاکنون اسکان موقت یافته‌اند و بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز در حال بررسی برای ساخت مسکن‌هایی که در این سیلاب آسیب دیده‌اند هستند.

اکبرپور درباره طوفانی که روز گذشته سه استان تهران، سمنان و البرز را درنوردید اظهار داشت: خوشبختانه هواشناسی یک ساعت قبل از وقوع طوفان هشدارهای لازم را اعلام کرد و مدیریت بحران کشور نیز بلافاصله ستادهای بحران تهران، البرز و سمنان را در حالت آماده‌باش قرار داد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: علیرغم اعلام و هشدار قبلی باز هم تعدادی از هموطنان در این سه استان زخمی شدند و بعضی از درختان قطع شد و همینطور مشکلاتی نیز برای تأسیسات زیربنایی به وجود آمد.