استانداری مسئول بررسی دلایل طوفان شد

به گزارش افکارنیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه شورای مدیریت بحران کشور در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این جلسه اظهار داشت: در جلسه امروز اعضای ستاد مدیریت بحران کشور حضور داشتند و با توجه به شرایطی که کشور در آن واقع شده است بررسی‌های لازم صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: کشور ایران کشوری حادثه‌خیز است و باید عملکرد مدیریت بحران مورد بازنگری قرار بگیرد. در تابستان سال گذشته خشکسالی و در زمستان یخ‌زدگی و در بهار امسال نیز سیلاب‌های متعددی داشته‌ایم که کشور را در اقصی نقاط با بحران مواجه کرد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مدیریت بحران آب باید در اولویت قرار بگیرد گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر همچنان با بحران آب مواجه هستیم و کماکان میزان مصرف از تأمین بسیار بالاتر است و در حوزه کشاورزی نیز در این خصوص مشکل داریم.

وی درباره سیلاب مازندران و گلستان اظهار داشت: سیلاب در این دو استان مورد بررسی قرار گرفته است. خسارت وارده برآورد شده و به دولت اعلام شده است و کارهای زیربنایی در استانهای سیلاب‌زده باید توسط دستگاه‌های مختلف آغاز شود.

وزیر کشور بیان داشت: کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مختلف در مدیریت بحران تشکیل شده تا در ۲ هفته آینده پس از بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته برای مقابله با بحران تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی درباره طوفان اخیر شهر تهران اظهار داشت: هنوز به جمع‌بندی لازم درباره طوفان تهران نرسیده‌ایم. استاندار تهران مسئول بررسی این موضوع شده است و پس از جمع‌بندی‌های لازم نتایج طوفان تهران را اعلام کند.

رحمانی فضلی درباره اعلام به موقع هواشناسی اظهار داشت: هواشناسی معتقد است که طوفان را به موقع اعلام کرده است ولی بعضی از دستگاههای دیگر معتقدند به موقع اعلام نشده است. به هر حال این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد و مجلس نیز در حال پیگیری این موضوع است.