امضای تفاهم نامه میان معاونت امور زنان و سازمان ملل

به گزارش افکارنیوز، ˈ شهیندخت مولاوردی ˈ معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده روز چهارشنبه در آیین امضای این تفاهم نامه ابراز امیدواری کرد که با بهره گیری از تمام ظرفیت های ملی برای بهبود وضعیت زنان و توان افزایی زنان سرپرست خانوار و کم بضاعت گام های موثری برداشته شود.

وی افزود: امیدواریم با افزایش این همکاری ها شاهد اتفاقات خوبی در حوزه زنان و خانواده باشیم.

رییس صندوق جمعیت سازمان ملل در تهران نیز در این مراسم، گفت: همواره تلاش داشتیم این تفاهم نامه را به امضا برسانیم که با تعهد و پیگیری های معاون رییس جمهوری امروز شاهد این اتفاق خوب هستیم.

دکتر ˈمحمت هولکی اوز ˈ ضمن تبریک سالروز میلاد منجی عالم بشریت اظهار امیدواری کرد که صندوق جمعیت سازمان ملل بتواند با کمک دستگاه ها و سازمان های داخل کشور به زنان ایرانی بخصوص زنان سرپرست خانوار کمک کند.

صندوق جمعیت سازمان ملل همکاری های خود را با ایران در سال ۱۳۴۹ به صورت پروژه ای آغاز کرد و توسعه این همکاری ها در قالب اجرای برنامه های پنج ساله کشوری با دولت جمهوری اسلامی به سال ۱۳۶۹ باز می گردد.

یکی از زمینه های کاری این صندوق در ایران، همکاری با دولت به منظور جمع آوری اطلاعات صحیح جمعیتی برای مدیریت جامع سیاست ها و جلب حمایت های سیاسی برای پرداختن به نیازهای حال و آینده افراد است.

صندوق جمعیت سازمان ملل همچنین برارتقای آگاهی در زمینه پویایی جمعیت تاکید دارد زیرا این امر تاثیر بسزایی در جوانب مختلف توسعه انسانی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

برنامه پنج ساله فعلی که پنجمین برنامه کشوری نیز است در سال ۱۳۹۰ برای دوره ۱۳۹۴-۱۳۹۰ به تصویب رسید.

پنجمین برنامه کشوری جمهوری اسلامی و صندوق جمعیت سازمان ملل با هدف تقویت ظرفیت ملی برای گردآوری، تجزیه و تحلیل، انتشار و استفاده از داده های جمعیتی تفکیک شده به منظور تصمیم گیری ، تدوین سیاست های مبتنی بر شواهد و مدارک ، برنامه ریزی و پایش دستاورهای ملی در زمینه شاخص های مرتبط با اهداف توسعه هزاره (MDG) و برنامه عمل کنفرانس بین المللی جمعیت و توسعه برگزار می شود.