آلرژی پوستی ناشی از تلفن همراه + عکس

به گزارش افکارنیوز، در مطالعه جدید، دانشمندان آمریکایی نسبت به ارتباط با گوشی‌های همراه هشدار دادند و اعلام کردند برخی از گوشی‌های همراه موادی مانند نیکل، کروم و کبالت که یک عنصر فرومغناطیسی سخت به رنگ سفید و نقره‌ای دارند و می‌تواند واکنش‌های آلرژیکی در پوست ایجاد کند.

دانشمندان آمریکایی و دانمارکی در این زمینه هشدار شدید داده‌اند و در هفته گذشته بر روی وب سایت کودکان مطالعات جدید خود را در مورد آلرژی، ایمونولوژی و ریه منتشر کردند؛ به گفته آنها تماس طولانی با تلفن موجب ایجاد آلرژی به نام درماتیت تماسی در برخی از افراد می‌شود.

در مطالعات قبلی پژوهشگران در مورد این پدیده در سال ۲۰۰۰ نشان داد ۳۷ نفر را مبتلا کرده بود.

تیم محققان گفتند این واکنش‌های آلرژیک مرتبط با برخی اجزای خاص و برخی مارک‌های خاص گوشی‌های همراه که دارای فلز نیکل، کروم و کبالت هستند، می‌شود و بر روی افراد حساس اثر می‌گذارد.

در یکی از مطالعات دانشمندان در مارک‌های مختلف حضور نیکل و کبالت را در گوشی‌های سامسونگ ۷۵ درصد و در موتورولا ۷۰ درصد بود؛ گوشی‌های LG، سونی و HTC نیز یکی از این فلزات را در دگمه‌ها، صفحه کلید، پشت و یا هدفون دارند.

به گفته محققان کودکان و نوجوانان در حال حاضر در معرض خطر بیشتری از آلرژی هستند چون پوست آنها حساسیت بیشتری نسبت به نیکل دارد و بروز این بیماری در نوجوانان به دلیل استفاده از گوشی‌های همراه در حال افزایش است.

«کلار ریچاردسون» از دانشگاه لومالند مدرسه پزشکی می‌گوید: استفاده از گوشی‌های هوشمند نه تنها شامل صحبت با تلفن می‌شود بلکه در ایمیل، پیامک، اینترنت و بازی‌ها احتمال اینکه افراد جوان‌تر دچار درماتیت تماسی شوند وجود دارد؛ درماتیت تماسی یا التهابی در تماس مکرر با آب، مواد شوینده، حلال‌ها و مواد شیمیایی و هرگونه اصطکاک پوست ایجاد می‌شود که در این عارضه پوست قرمز شده و خارش می‌گیرد؛ البته درماتیت تماسی آلرژیک به علت وجود مواد الکلی، نیکل و مواد دیگر به وجود می‌آید که همراه با خارش و سوزش است.

به گفته دانشمندان این اطلاعات می‌تواند به پزشکان در زمانی که بیماری با چنین آلرژی به آنها رجوع می‌کند، کمک کند و باید بدانند اثرات آن قرمزی، تورم، خارش و زخم بر روی انگشتان، گوش، لب و معمولاً صورت است.

به گفته دانشمندان، حتی مقدار کمی از نیکل می‌تواند به اندازه کافی فرد را مبتلا به واکنش‌های آلرژیکی کند مخصوصاً در افرادی که پوست حساس دارند و به خصوص کودکان و نوجوانان بیشتر در معرض این حساسیت قرار دارند.

دانشمندان می‌گویند: بهترین راه‌ها برای جلوگیری از واکنش‌های آلرژیکی برای افرادی که دارای گوشی همراه هستند عبارت است از:

*اجتناب از قرار گرفتن در معرض تلفن همراه.

*برای استفاده از گوشی همراه یک پوسته به منظور محدود کردن تماس مستقیم با پوست و حتی پوششی مطمئن‌تر استفاده شود.

*برای صحبت کردن تا جایی که امکان دارد از بلندگو استفاده کنند و گوشی را به صورت و گوش خود نچسبانند.

*تغییر دستگاه تلفن همراه.