راه‌اندازی نخستین مدرسه‌ی تابستانه‌ سلامت

به گزارش افکارنیوز، رامین کردی، در نشست خبری امروز با اشاره به راه‌اندازی نخستین مدرسه تابستانه سلامت و توانبخشی ویژه کودکان دارای نیازهای خاص، گفت: تابستان فرصتی است تا دانش‌آموزان در محیط‌های ورزشی و تفریحی، یک محیط شاد و مفرح را داشته باشند. در این بین کودکان بدون مشکل می‌توانند در مراکزی که علاقه دارند، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند اما کودکان استثنایی به فراخور مشکلاتی که دارند نمی‌توانند از خدمات همه‌ی مراکز بهره مند شوند.

وی در ادامه با بیان این‌که در بسیاری از کشورهای دنیا، طرح مدرسه‌ی تابستانه‌ی سلامت و توانبخشی ویژه کودکان دارای نیازهای خاص اجرا شده است، گفت: با همکاری معاونت درمان و توانبخشی هلال احمر و مرکز علوم پزشکی تهران و همچنین بیمارستان نورافشار، این طرح برای نخستین بار در ۴ حیطه‌ی کودکان دچار چاقی، کجی ستون فقرات، اوتیسم و فلج مغزی شروع به کار می‌کند.

کردی با اشاره به هدف راه اندازی این مدرسه در بیمارستان فوق تخصصی نورافشار بیان داشت: بهره‌مندی کودکان دارای نیازهای خاص در محیطی که سلامت محور است و فعالیت‌های توانبخشی و تفریحی دارد، و در ضمن آن آموزش‌های لازم برای کودکان و والدینشان ارائه می‌شود از اهداف راه‌اندازی این مدرسه است.

رسیدن کودکان به توانمندی خودمراقبتی برای داشتن زندگی بهتر از دغدغه‌هایی است که در راه اندازی این مدرسه تابستانه است.
وی در ادامه با بیان این که کلاس‌ها به صورت ۱۰ الی ۱۵ نفره برگزار می‌شود، افزود: گروه هدف ۶تا ۱۵ ساله دارای نیازهای خاص می‌توانند از فردا برای ثبت نام در این کلاس‌ها اقدام نمایند.

وی در خصوص هزینه‌های پرداختی کلاس‌های تابستانه گفت: هزینه‌های در نظر گرفته شده برای کسانی که امکان پرداخت هزینه را دارند ۷۰۰ هزار تومان است اما برای خانواده‌هایی که از تمکن مالی برخوردار نیستند، با همکاری هلال احمر پشتیبانی مالی خواهند شد.
رئیس بیمارستان فوق تخصصی نورافشار با اشاره به نوع کلاس‌های در نظر گرفته شده افزود: برنامه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان با توجه به نوع مشکل آن‌ها، برنامه‌ها تفریحی چون موسیقی درمانی، یوگا، آب‌درمانی و ورزش‌های خاص درنظر گرفته شده است.

رامین کردی در پایان با بیان اینکه، شروع کلاسها با تعداد کم صورت میگیرد، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عدم انجام این نوع فعالیتها، سخت بودن آن حمایتهای مالی است. همه تلاش ما این است که این برنامه را با تمام اهداف آن پیش ببریم و اساسأ کمک هلال احمر نیز بر این است که همهی افشار بتوانند از خدمات آن بهره ببرند.