پیش بینی هوا در استان های کشور
به گزارشافکارنیوز، از سازمان هواشناسی کشور، امروز " پنجشنبه پنجم تیر ماه ۹۳ " در برخی مناطق سواحل دریای خزر و برخی مناطق غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده وگاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود همچنین فردا و روز شنبه نیز در سواحل مرکزی و شرقی خزر و برخی مناطق جنوب شرق کشور بویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار باران دور از انتظار نیست.

براساس این گزارش، امروز بدلیل افزایش سرعت وزش باد در پاره ای از مناطق استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، قم، مرکزی، سمنان، جنوب تهران، البرز و شرق اصفهان در بعضی ساعات پدیده باد و گرد وخاک با کاهش کیفیت هوا و دید افقی همراه خواهد بود.

لازم به ذکر است، طی دو روز آینده به دلیل افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق برای جنوب غرب کشور وزش باد و گرد وخاک پیش بینی می شود.

گفتنی است، آسمان تهران امروز، کمی ابری، درپاره ای نقاط باد و گرد و خاک در ارتفاعات افزایش ابر و شهر تهران، صاف پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به ۳۸ درجه بالای صفر و در کمترین حالت به ۲۳ درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر ۳۰ درجه بالای صفر است.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

۲۹

۱۸

فارس

۳۸

۲۱

آذربایجان غربی

۲۹

۱۶

قزوین

۳۵

۱۶

اردبیل

۲۳

۱۲

قم

۴۲

۲۲

اصفهان

۳۸

۲۰

کردستان

۳۵

۲۲

البرز

۳۶

۱۸

کرمان

۳۶

۱۵

ایلام

۳۵

۱۹

کرمانشاه

۳۵

۱۶

بوشهر

۳۵

۲۹

کهکیلویه و بویراحمد

۳۲

۲۱

تهران

۳۸

۲۳

گلستان

۳۱

۲۱

چهارمحال و بختیاری

۳۳

۹

گیلان

۳۸

۱۶

خراسان جنوبی

۳۶

۱۸

لرستان

۳۲

۲۳

خراسان رضوی

۳۷

۲۴

مازندران

۳۵

۲۳

خراسان شمالی

۳۴

۱۹

مرکزی

۳۵

۲۲

خوزستان

۴۵

۲۹

هرمزگان

۴۰

۲۷

زنجان

۳۰

۱۵

همدان

۳۴

۱۴

سمنان

۳۸

۲۶

یزد

۴۰

۲۶

سیستان و بلوچستان

۳۷

۲۱