مهر: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: کولرهای آبی به دلیل داشتن پوشال و رطوبت هوا را سالمتر وارد منازل کرده و بهترین فیلتر برای رفع غبارآلودگی هوا هستند.

دکتر سیدحسن امامی رضوی با بیان این مطلب افزود: در شرایط غبار آلودگی هوا بهترین وسیله‌ای که می‌تواند به تلطیف هوا کمک کرده و هوای سالمتری به منازل وارد کند کولرهای آبی است، البته باید قسمتی از منزل را نیز به سمت هوای بیرون بازگذاشت تا هوا در رفت و آمد گردش باشد.

وی افزود: در شرایط شدت گرد و غبار آلودگی هوا توصیه می‌کنیم افراد به ضرورت از منزل خارج شوند و پنجره‌های منزل را هم کیپ نگه دارند.

امامی رضوی با تاکید بر خودداری افراد از انجام ورزشهای سنگین در هوای غبارآلود، اظهار داشت: در صورت لزوم افراد فقط در فضای بسته‌ای که غبار آن خارج شده ورزش سنگین انجام دهند.

وی به بیماران قلبی و ریوی نیز توصیه کرد از حضور در هوای غبارآلود خودداری کنند و گفت: ساعت ورود و افزایش میزان ریزگردها در هوا به صورت دقیق مشخص نیست و بستگی به میزان باد و دوره ورود این ریزگردها به کشور دارد ولی در شرایط اول صبح و غروب ظاهراً ریز گردها در هوا کمتر دیده می‌شوند.

معاون وزیر بهداشت، فصل تابستان را فصل بازی و اوقات فراغت کودکان دانست و از پدران و مادران خواست مراقب شرایط تنفسی فرزندان خود در شرایط غبارآلودگی هوا به خصوص در مناطق غرب و جنوب غربی کشور باشند.