بکارگیری نیروهای بسیج برای مبارزه با سرقت

به گزارشافکارنیوز،سردار «سید حسن بتولی» از امضای توافق نامه همکاری نیروی انتظامی با سازمان بسیج مستضعفین در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی, اطلاعاتی و عملیاتی خبر داد و گفت: این توافق نامه به امضا و تایید فرماندهان هردو سازمان سردار دکتر احمدی مقدم و سردار نقدی رسید و به همین منظور مقرر شد تا دو کارگروه فرهنگی, اجتماعی و اطلاعاتی, عملیاتی تشکیل شود.

رئیس پلیس آگاهی ناجا، با اشاره به امضای این توافقنامه در هفدهم خردادماه امسال، یادآور شد: به دنبال آن هستیم تا از نیروهای توانمند بسیج در راستای تشدید مقابله با سرقت استفاده کنیم.

وی پی جویی کشف سرقت، کنترل مجرمان سابقه دار و تجزیه و تحلیل و پایش این جرم را از دیگر اقدامات سازمان بسیج برشمرد و اظهار داشت: بسیج نیرویی انقلابی، مردمی و خودجوش است و همانطور که امام خمینی(ره) نیز لقب ارتش ۲۰ میلیونی را به این نیروها دادند، نشان می دهد نقش اطلاعاتی مهمی از ابتدای انقلاب تا کنون داشتند.

بتولی با اشاره به نقش اطلاعاتی نیروهای بسیج از ابتدای انقلاب تا کنون، افزود: یکی از دلایل شکست دولت در عراق و سوریه، عدم شکل گیری بسیج مردمی بود.

این مقام ارشد انتظامی، با اشاره به نقش سازمان بسیج در مبارزه با ناامنی های اجتماعی، یادآور شد: نیروهای بسیج همچنین به دلیل حضور در جغرافیای وسیعی از کشور می توانند در ایجاد امنیت محلات، معرفی افراد مظنون، خودروهای رها شده و کنترل مالخران کمک شایانی به پلیس کنند.

وي درپايان برنامه ريزي مشترک تبليغي ، ساماندهي ،هماهنگي ، رسانه اي، آموزشي و مشارکت مردمي را از وظايف کار گروه فرهنگي و اجتماعي و ارتقاء، هماهنگي و برنامه ريزي در راستاي تبادل اطلاعات و اخبار، اجراي عمليات مشترک، بهره گيري از توانمندي عناصر بسيجي با استفاده از ظرفيت هاي ناجا به عنوان پليس افتخاري، بازرس نامحسوس و ... را از وظايف کارگروه اطلاعاتي و عملياتي برشمرد.