ازدیاد قورباغه و پشه در فضای دریاچه مصنوعی چیتگر

به گزارشافکارنیوز،محمدهادی حیدرزاده درباره مشکلات زیست محیطی ناشی از راکد بودن آب دریاچه چیتگر، اظهار داشت: هم‌اکنون آب دریاچه چیتگر راکد است و مشکلات قابل ملاحظه‌ای را در این منطقه به وجود آورده است که برای خروج از چنین شرایطی باید از شناورهای متعددی برای به جریان انداختن آب استفاده کرد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با تأکید بر اینکه باید آب این دریاچه مصنوعی خروجی داشته باشد، افزود: برای در جریان بودن آب این دریاچه ۲۴ شناور تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه تبعات منفی ناشی از این شرایط موجب افزایش پشه در اطراف این دریاچه شده است، ادامه داد: افزایش تعداد قورباغه‌‌ در آب این دریاچه مشکل دیگری است که با آن روبرو شده‌‌ایم.

وی با بیان اینکه وجود قورباغه در اکوسیستم آبی و جنگلی طبیعی است، ابراز داشت: بر همین اساس می‌توان انتظار داشت که در شرایط اکوسیستمی دریاچه چیتگر و وجود جنگل در کنار آب، افزایش تعداد قورباغه‌ها در این محیط، امری طبیعی خواهد بود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران در ادامه یادآور شد: برای برطرف کردن این معضل می‌توان از تله‌‌های کنار آب استفاده کرد.

حیدرزاده با اعلام اینکه کیفیت آب دریاچه چیتگر مناسب نیست، گفت: لازم است برای رفع این معضل شهرداری تعامل و همکاری خود را گسترش دهد.

وی با بیان اینکه مشکلات عنوان شده در تابستان تشدید میشود، خاطرنشان کرد: چنانچه طرحها اجرا شود، بدون شک مشکلات در این محیط کاهش مییابد.