برگزاری اعتکاف رمضانیه دانش‌آموزی

به گزارشافکارنیوز،حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور در حاشیه مراسم معنوی اعتکاف رمضانیه ۲۵۰ دانش‌آموز شهر تهران که در مسجد جامع بقیة‌الله در حال برگزاری است در خصوص اعتکاف رمضانیه دانش‌آموزان سراسر کشور اظهار داشت: این اعتکاف به همت انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی در بیش از ۱۵۰ مسجد کشور و با حضور بیش از ۵ هزار دانش‌آموز دختر و پسر متوسطه اول و دوم در دهه سوم ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها از شب ۲۳ ماه رمضان تا شب ۲۸ این ماه ادامه دارد و این اعتکاف‌ها حداقل سه روز انجام می‌شود و ۳ محور دارد.

علامتی افزود: برنامه‌ها بر ۳ محور بحثجهان اسلام، عفاف و حجاب و هیأت دانش‌آموزی است و برنامه‌های ذیل این ۳ محور نیز شامل محافل انس با قرآن و اهل بیت، جزء خوانی قرآن کریم، روایتگری دفاع مقدس، برگزاری خیمه‌های معرفت، نشست‌های تخصصی مهدویت، برگزاری نشست‌های علمی، کارگاه احکام و سخنرانی توسط سخنرانان برجسته کشوری است.

وی یادآور شد: امسال به جهت حساسیت موضوع غزه و فلسطین دانشآموزان ضمن برگزاری نشستهای بصیرتی برای آزادی فلسطین و پیروزی مردم غزه و نابودی اسرائیل در اعتکاف دعا میکنند و جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان و نوجوانان غزه را محکوم میکنند.