حمله پرندگان خشمگین به مساجد و برج میلاد تهران

گروه اجتماعی -به گزارش خبرنگارافکار نیوز، بازی Angry Birds در ابتدا که برای گوشی های موبایل عرضه شد به شدت مورد توجه واستقبال قرارگرفت وپس ازموفقیت برروی دیگر پلتفورم ها وکنسول ها نیز عرضه شد وروز به روز به تعداد افرادی که ازاین بازی لذت می بردند افزوده شده است.
بازی ساده ای که خوک ها تخم مرغ پرنده ها را دزدیده بودند وهم اکنون باید تاوان کارخود را پس بدهند. شاید بتوان دلایل موفقیت این بازی را این دانست که می توان همه جا و در همه زمان آن را بازی کرد و از طرفی به دلیل ساده وسریع بودن بازی، نیازی به تمرکز زیاد ندارد و می توان مراحل راسریع پشت سر گذاشت. پس ازنسخه ی ابتدایی که دارای تنوع کم درمراحل بود rio با گرافیک و زیبایی بصری بهتر، با همین نام و سپس seasons که شامل مراحل مختلف زیادی بود عرضه شدند. تا این که شرکت سازنده تصمیم گرفت برای حفظ جذابیت های بازی خود درنسخه ی بعدی که با نام SPace منتشرشد پرندگان رابه فضا ببرد.
آهنگ های موجود درتمامی نسخه های بازی بسیارزیبا وشگفت انگیز هستند وبه خوبی نواخته شده اند افکت های صوتی موجود دربازی نیزبسیارزیبا هستند وصدای برخورد اشیاء، مسخره کردن پرندگان وسروصدای آنها به خوبی کارشده است.

نبرد خیر و شر
متاسفانه امروزه بازی هایی راکه کشورهای غربی می سازند سعی درتخریب افکاردینی واعتقادی نوجوانان وجوانان رادارند. بازیهایی که آثار مخرب روحی وجسمی درکودکان ونوجوانان بر جای می گذارد. بازیهایی با مفاهیم ومحتوای آمریکایی –غربی به منظورترویج جنبه های منفی سبک زندگی غربی یعنی همان بی بندوباری وزندگی به سبک تبلیغات ضد دینی.
اما خیلی از خانواده ها به دلیل عدم آگاهی در برابر مخالفت های دلسوزان و مطلعان نسبت به خطرات و تبعات منفی این بازی ها برای کودکان و نوجوانان، دایم این پرسش را طرح می کنند که
این بازی ساده بامطالب فوق چه ارتباطی دارد.
در بازی Angry Birds انگارتنها یک داستان جریان دارد وآن هم نبرد خیروشر است. خیری که درسمت پرندگان است وهربار با مکان ها، شخصیت ها وطرح های جدید این داستان ادامه پیدا می کند. پرندگانی که درابتدا عصبانی نبوده اند تازمانی که لشگری از خوک ها به آنها حمله می کنند وتخم مرغ های آنهارابه سرقت می برند. نکته اصلی داستان بازی اینجاست درپس این نبرد خیروشر چه کسانی دردنیای واقعی می خواهند به عنوان شر واقعی وخیر واقعی معرفی شوند.
حال پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از ورود بازی پرندگان خشمگین به بازار و استقبال پرشور مردم سراسر دنیا از آن و وابستگی کودکان و نوجوانان زیادی به این بازی، زمان بهره برداری نیز فرارسیده است و سازندگان آن می توانند از اهداف پنهان خود رونمایی کنند.

حمله به ایران اوج لذت بازی پرندگان خشمگین
در نسخه ی Space این بازی در مرحله ۹ کاربر در سیاره ای به جنگ دشمنان خود می رود که این سیاره شباهت بسیارزیادی به نقشه ی کشورمان دارد و همچنین در مرحله ی ۱۰ بازی علاوه به این که کاملا شبیه به نقشه ی ایران است یکی از ساختمان ها نیز مشابهت فراوانی به برج میلاد دارد.
هرچند که Rovia سازنده ی این بازی در مصاحبه با سایت UDK. ir مدعی شده است که این برج در حقیقت نمونه ای از برج سوزن فضایی سایل است که قبل از انتشار بازی، در حرکتی تبلیغاتی نمونه ای از عروسک قرمز رنگ Angry Birls روی این برج قرار داده شده و بالا رفت.
همچنین در ادامه مدعی می شود که شباهت سیاره به نقشه ی ایران کاملا امری تصادفی و بدون غرض بوده است. مسلما در رابطه با این اظهار نظر و شباهت به نقشه ایران و استفاده ی دوپهلو از نماد این برج جای بحثو تفکر دارد. اما موضوع به اینجا ختم نشده و در نسخه بعدی(Rovio mobile ltd ver: ۲.۲. ۰) شما باید به تخریب ساختمانهای بپردازید که این ساختمان ها شبیه به مساجد هستند. آیا می توان این امر را هم یک موضوع کاملا تصادفی دانست؟
نسخه ی Space پرندگان خمشگین نمونه ی دیگری از جنگ سایبری است که بر علیه کشورهای اسلامی به ویژه ایران راه افتاده است. سازندگان غربی بازی ها حمله به ایران را در دستور کار خود قرار داده اند. پیش از این نیز در بازی " میدان نبرد ۳ " نیروهای آمریکایی به ایران و تهران حمله می کردند. آیا با این اوصاف زمان تحریم این بازی توسط خانواده ها، نوجوانان و جوانان کشور ما فرا نرسیده است؟