بسياري از افراد سفيد شدن مو را شروع پيري ميدانند و با شروع اين پديده دچار ناراحتي و نگراني ميشوند. تحقيقات جديدي كه به تازگي انجام شده است دليل سفيد شدن مو را مشخص كرده و پتانسيلي براي درمان و جلوگيري تغيير رنگ موها ارائه ميكند.


به گزارش فارس، محققان مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک معتقدند که اختلال در ارتباط بین سلول‌های بنیادی فولیکول‌های مو با سلول‌های بنیادی " melanocyte " می‌تواند دلیلی برای سفید شدن موها باشد.

" melanocyte " رنگ‌دانه‌های تولید کننده سلول‌های رنگی مو هستند و فولیکول‌ها نیز سلول‌های بنیادی هستند که وظیفه رشد موهای جدید را بر عهده دارند.

مایومی ایتو سرپرست این تحقیقات گفت: ما همیشه این را می‌دانستیم که همکاری سلول‌های بنیادی فولیکول‌ها و " melanocyte " باعثرشد و رویش موهای رنگی می‌شده است اما دلیل دقیق آن را نمی‌دانستیم.

این پژوهشگران در این مطالعات از مدل‌های موشی استفاده کردند و روی آن‌ها آزمایش‌هایی انجام داده‌اند تا متوجه چگونگی همکاری این سلول‌های بنیادی در رشد نسل جدید موها و رنگ آن‌ها شوند.

این محققان معتقدند با شناخت چگونگی همکاری این سلول‌های بنیادی دلیل سفید شدن موها را پیدا کرده‌اند و می‌توانند درمانی را برای این پدیده که در بسیاری از اوقات باعثایجاد ناراحتی و افسردگی در افراد می‌شود، ارائه کنند.

نتايج اين تحقيقات در مجله علمي "سلول " منتشر شده است.