نقش ماهواره در نوع پوشش افراد انکارناپذیر است

به گزارشافکارنیوز،زهرا ساعی درباره نظارت بر تولیدات مد و لباس، ‌ اظهار داشت: چنین اقدامی باید به گونه‌ای انجام شود که متولی خاص داشته باشد تا تولید و عرضه پوشاک داخل کشور و حتی پوشاک وارداتی سر و سامان بگیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از تولیدکننده‌های پارچه و لباس منطبق با معیارهای ایرانی و اسلامی فعالیت می‌کنند ولی باید در جهتی پیش‌ برویم که آنها را از طرق مختلف از جمله ارائه تسهیلات تشویق کنیم تا بتوانند تولیدات خود را افزایش دهند. در قدم بعدی نیز می‌توان برای پوشاک، استاندارد تعریف کرد زیرا در همه صنایع مهر استاندارد را ملاک قرار می‌دهیم ولی در صنعت پوشاک و طراحی مد و لباس استانداردی وجود ندارد.

سرپرست امور بانوان استانداری تهران تصریح کرد: در بسیاری از نظر‌سنجی‌های صورت گرفته مشخص شده که خانواده‌ها معتقد هستند کیفیت تولیدات مد و لباس به شکل مطلوبی نیست که بتوانند به راحتی برای بانوان و حتی آقایان خانواده پوشاک مناسب خریداری کنند. در واقع فردی که بخواهد در انتخاب پوشاک از سبک ایرانی، اسلامی و بومی استفاده کند به نوعی با مشکل مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر تولید و عرضه پوشاک به شکل‌های مختلف از سوی دستگاه‌های متولی وجود داشته اما به نحو مطلوب نبوده و آنطور که باید این مسئله علی‌رغم تلاش‌‌های صورت گرفته جدی گرفته نشده است.

ساعی درباره ممنوعیت فروش برخی از پوشاک نامناسب در فروشگاه‌ها و مراکز خرید نیز اظهار داشت: نباید در این زمینه از ممنوعیت استفاده کرد بلکه باید مدل‌های جذاب ایرانی - اسلامی را جایگزین کنیم تا مخاطبان به سمت خرید آنها گرایش یابند اما در عین حال باید مدل‌هایی که با ارزش‌های ایرانی و اسلامی مغایر است تحت نظارت قرار داد.

وی با بیان اینکه نقش ماهواره‌ و رسانه‌ها در نوع پوشش افراد غیر قابل انکار است اما نباید در این زمینه برخوردهای سلبی انجام شود، گفت: دولت نقطه شروع خوبی در حوزه عفاف و حجاب آغاز کرده است اما باید این نکته را در نظر داشت که در امر حجاب و عفاف باید آگاه‌سازی صورت گیرد و ۸۰ درصد رویکرد در این حوزه فرهنگی باشد.

سرپرست امور بانوان استانداری تهران با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مصوبات خوبی در زمینه حجاب و عفاف تعیین شده است، ‌ گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف مصوبه خوبی داشته که اگر به صورت کامل اجرایی شود نتیجه خوبی در پی خواهد داشت. قانون ساماندهی مد و لباس نیز چند سال گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که در راستای آن کارگروهی تشکیل شد و نماینده دستگاه‌های مختلف در آن حضور دارند.

وی با بیان اینکه دستگاههای مربوطه در حوزه حجاب و عفاف اقدامات بسیاری انجام دادهاند اما به عقیده بنده کافی نبوده است، افزود: اگر طبق شرح وظایف ۲ مصوبه مذکور به طور کامل اجرایی و مورد رسیدگی قرار گیرد با نتیجه مطلوبی مواجه میشویم اما لازم است عملکرد دستگاههای مربوطه را در این زمینه آسیبشناسی کرد تا نقاط ضعف و قوت مشخص و دستاورد خوبی حاصل شود.