به گزارشافکارنیوز،تعدادی از مربیان پیش‌دبستانی که قرار بود آزمون استخدامی آنها در ۱۷ مرداد برگزار شود، امروز با تجمع در مقابل مجلس خواستار روشن شدن وضعیت‌شان شده‌اند.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش چندی پیش خبر از برگزاری آزمون مربیان پیش‌دبستانی در تاریخ ۱۷ مرداد داد اما به رغم جلسات متعدد وزارت آموزش و پرورش با معاونت وزارت راهبردی ریاست جمهوری تا به امروز این وزارتخانه موفق به اخذ مجوز برگزاری این آزمون نشده است.

تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص دلایل مخالفت دولت با برگزاری آزمون مربیان پیش‌دبستانی و عدم اعطای مجوز لازم به وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند دولت معتقد است که آموزش و پرورش طی سال‌های گذشته اقدام به جذب بدون رویه نیرو کرده است و هم‌اکنون ظرفیتی برای جذب نیرو ندارد.

جعفری می‌افزاید: دولت همچنین معتقد است که آموزش و پرورش سال‌های گذشته که حدود ۱۶میلیون دانش‌آموز داشت، یک میلیون معلم اقدام به فعالیت می‌کرد و هم‌اکنون نیز که جمعیت دانش‌آموزان کشور ۱۲.۵ میلیون نفر رسیده باز هم یک میلیون معلم داریم علاوه بر این آموزش و پرورش در برخی از نقاط کشور با مازاد نیرو مواجه است.

آموزش و پرورشی‌ها معتقد هستند که در کنار مازاد نیرو در برخی از استان‌ها و شهرهای بزرگ در مناطق محروم کشور با کمبود نیرو مواجه هستند که با برگزاری آزمون مربیان پیش‌دبستانی می‌توان کمبود نیرو به‌ویژه در مقطع ابتدایی را در برخی از مناطق کشور جبران کرد. با وجود تمایل آموزش و پرورش برای برگزاری آزمون مربیان پیش‌دبستانی اما تاکنون این وزارتخانه موفق نشده تا معاونت ریاست جمهوری را متقاعد و مجوز لازم برای استخدام حدود ۴۳ هزار مربی پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی را اخذ کند.

از همین رو جمعی از مربیان پیش‌دبستانی امروز با تجمع در مقابل خانه ملت از نمایندگان تقاضا دارند تا با اعمال فشار بر روی آموزش و پرورش و دولت زمینه‌های لازم برای برگزاری آزمون مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی را فراهم کند.

یکی از مربیان پیش‌دبستانی که در این تجمع مقابل مجلس حضور یافته به خبرنگار تسنیم می‌گوید، سالهاست که منتظر برگزاری آزمون مربیان پیش‌دبستانی هستیم و در حالی که مدارک لازم از ما اخذ شده و وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون در تاریخ ۱۷ مرداد خبر داده بود اما به یکباره اعلام شد که آزمون در این تاریخ لغو شده و هنوز دولت مجوز لازم برای برگزاری این آزمون را ارائه نکرده است.

وی می‌افزاید: فرصت قانونی آموزش و پرورش برای برگزاری این ازمون در ۸ آبان به پایان می‌رسد و ما خواستار آن هستیم که تکلیف‌مان مشخص شود بالاخره این آزمون برگزار می‌شود یا خیر؟ در حالی که برگزاری این آزمون قانون مجلس و بدین ترتیب آموزش و پرورش ملزم به برگزاری آن است.
این روزها حدود ۴۳ هزار مربی پیشدبستانی و نیروهای شرکتی در بلاتکلیفی به سر میبرند و به طور مرتب این سوال را از مسئولان آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس و گاهی خبرنگاران جویا میشوند که بالاخره تکلیفشان چیست. آیا این آزمون برگزار میشود یا قراتر است قانون مصوب مجلس اجرا نشود؟