به گزارشافکارنیوز،در جلسه علنی امروز شورا معاون نظارت شورا با تاکید بر اینکه این مصوبه به دنبال پایمال کردن حقوق بازنشستگان نیست، گفت: مصوبات دیگری نیز پیش از این درباره ممنوعیت اشتغال بازنشستگان در شهرداری به تصویب رسیده و این طرح تنها به دنبال تقویت آن مصوبات و تاکید بر ضرورت اجرای آنها است.

مجتبی شاکری به عنوان مخالف این طرح گفت: با توجه به اینکه مصوبات دیگری در این خصوص داشته ایم، به نظرم نیازی به تصویب طرح جدید نیست و تنها باید شهرداری را مکلف به پیگیری اجرای آن مصوبات نماییم.

علی صابری نیز گفت: ابتدا لازم است گزارشی از آمار تعداد بازنشستگان شاغل در شهرداری و علت به کارگیری آنان دریافت کنیم. از آنجا که قوانین باید همیشه عام الشمول باشند، اگر مصادیق این طرح ۵۰۰ نفر هستند، فوریت آن با زمانی که مصادیق آن ۵ هزار نفر هستند، متفاوت است.

رضا تقی پور نیز به عنوان مخالف یک فوریت طرح گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری شامل نهادهای عمومی غیر دولتی نیز می شود که این قانون پیشتر به مفاد این طرح اشاره کرده است. اما اگر آقایان معتقدند شهرداری از شمول این قانون خارج است، باید در این خصوص در کمیسیون ها بحثشود و دلایل آنان ارائه شود.

احمد حکیمی پور به عنوان موافق طرح گفت: بحثما بر سر این است که اگر شهرداری نیاز به خدمات بازنشستگان دارد، بازنشستگان خود شهرداری به بازنشستگان سازمان ها و دستگاه های دیگر اولویت دارند.

اسماعیل دوستی نیز به عنوان موافق طرح گفت: دولت باید اجازه بدهد که حتی کارمند شهرداری به پست قبلی خود بازگردد و در غیر این صورت، اجازه این کار را نداریم. من نیز مثل آقای حکیمی پور معتقدم اگر به بازنشستگان نیاز داریم، اولویت با بازنشستگان شهرداری است.

معاون منابع انسانی شهرداری تهران در دفاع از این طرح گفت: در قانون مدیریت خدمات کشوری به کارگیری افرادی که طبق قوانین و مقررات بازخرید و بازنشسته شده اند، ممنوع است. اما به کارگیری سه دسته از بازنشستگان نیاز به تصویب هیچ ارگانی ندارد: هیات علمی، ایثارگران و مقامات.

داریانی افزود: با این همه تعداد بازنشسته های شاغل در شهرداری از سایر دستگاه ها و سازمان ها کمتر و حدود ۱۳۰ نفر است. اما ما می توانیم گزارش دقیقی از تعداد بازنشستگان شاغل در شهرداری و سابقه کاری آنان ارائه دهیم.

علیرضا دبیر نیز گفت: قوانینی که در مجلس و هیات دولت تصویب می شود، اولی بر قانون شورای شهر است. اما برخی از دوستان در بررسی طرح ها و لوایح، تنها به پیشینه مصوبات شورای شهر توجه می کنند؛ در حالی که مطالعه قوانین مرتبط سایر نهادهای قانونگذار نیز ضروری است.

نگرانی ما این است که این همه افرادی که در شهرداری سال ها زحمت می کشند و تجربه و تخصص می اندوزند، بعد از بازنشستگی از کار کنار گذاشته می شوند و یک عده افرادی به عنوان مدیر از بازنشستگان دستگاه های دیگر در شهرداری جذب می شوند که یک بار پایشان را در خیابان بهشت نگذاشته اند و نمی دانند زباله را با کدام «ز» می نویسند!

در نهایت اعضا رای دادند که طرح مورد نظر به صورت عادی و بدون قید فوریت برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شود.