از اول زمستان سبزی آلوده به دست مردم نمی رسد

گروه اجتماعی، وقتی پزشکان تغذیه توصیه می کنند که حتما از میوه و سبزیجات روزانه استفاده کنید …وقتی رژیم غذایی ما خوردن سبزیجات است …وقتی غذای سالم ما باید سبزیجات باشد؟
هزاران سوال در ذهنمان ایجاد می شود که چرا هیچ یک از مسئولین به روی مبارک خود نمی آورند …
چرا مسئولین می دانند که مردم از سبزیجاتی استفاده می کنند که از آب فاضلاب است اما عملا هیچ کاری
نمی کنند؟

شاید جان مردم اینقدر بی ارزش است که مسئولین حتی حاضر نیستند در این مورد فکری کنند!!!!!!!!!
انصافا به چه قیمتی مردم باید سبزی آلوده بخورند؟ به چه قیمتی باید از سبزی استفاده کنند که آبیاری آن با آلوده ترین آب است؟ پوشک بچه، گربه مرده، موش و هزاران کثافات دیگر…

و اما خبر خوشحال کننده برای تهرانی ها مسئولین بالاخره بعد از چندین سال دلشان برای مردم سوخت و تصمیم گرفتند که طعم آب فاضلاب را از چرخه سلامت مردم حذف کنند البته این خبر فقط مختص تهرانی ها است و سایر شهر ها که این مشکل را دارند امیدواریم مسئولین آنها نیز دست به کار شوند …

رحمت الله حافظی در گفتگو باافکارنیوزگفت: حدود ۶۰۰ هکتار زمین زراعی سبزی در تهران بوده است که با آب فاضلاب آبیاری می شده است.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران افزود: با تلاش ٰشرکت آب و فاضلاب آبفا شهرداری ها استانداری و شورای شهر بیش از هشتاد درصد این زمین ها دیگر با آب فاضلاب آبیاری نمی شوند.
وی اظهار داشت: حدود ۲۰ درصد از آنچه که بوده در واقع ۱۲۸ هکتار باقی مانده است که استاندار تهران به جد در این موضوع حساس و پی گیر هستند.

این نماینده مردم در شورای شهر گفت: بر اساس قول هایی که داده شده است امیدواریم ظرف سه چهار ماه آینده زمین های باقی مانده هم از شرایط آب یاری با فاضلاب خارج شوند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر بیان کرد: براساس مطالبات شورای چهارم این اقدامات کلید خورد که قبل از آن بیش از ۶۰۰هکتار زمین های سبزی با آب فاضلاب آبیاری میشد.

وی خاطر نشان کرد: این زمینها در مناطق جنوب تهران واقع شده است ،در حال حاضر این آبهای فاضلاب تصفیه شده ودوباره به مزارع برمی گردد و از ابتدای زمستان این اطمینان می شود به مردم تهران داد که دیگر سبزی آلوده به دست آنها نمیرسد .