رایزنی وزارت ورزش برای حضور زنان در ورزشگاهها

به گزارشافکارنیوز،عبدالحمید احمدی صبح چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت گفت: نیازمند تنظیم مقررات و دستور العمل هایی هستیم تا بتوانیم سازو کار حضور بانوان در مکانهای ورزشی را تدوین کنیم.

وی درباره اقدامات انجام شده در زمینه حضور بانوان در ورزشگاهها گفت: در حال حاضر پیگیر جدی حضور بانوان در ورزشگاه ها هستیم و بدین منظور در نظر داریم خلاء های قانونی و ضوابط موجود در این زمینه را بررسی کنیم.

معاون پژوهشی وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: امیدواریم با تدوین آیین نامه مربوط به این موضوع حضور زنان در مکان های ورزشی تسهیل شود. ما معتقدیم زنان می توانند در ورزشگاههایی که مغایرتی با ارزش های فرهنگی و اسلامی ندارند حضور پیدا کنند.

احمدی در پاسخ به سوالی درباره اولویت های پژوهشی این معاونت در حوزه جوانان گفت: بزرگترین طرح پژوهشی ما که در حال حاضر در دست اقدام است(پیمایش ارزش ها و نگرش های جوانان) است.

وی ادامه داد: نتایج این پیمایش در قالب دو گزارش ملی و استانی تا ۴۵ روز آینده منتشر می شود که گزارش ملی آن به شورای عالی جوانان و گزارش استانی به استانها ارجاع داده می شود.

معاون پژوهشی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه پیمایش ارزش ها و نگرش های جوانان هر سه سال یک بار انجام می شود اظهار داشت: این پیمایش به دغدغه ها، نگرانی ها و تغییر ارزش های جوانان در ادوار مختلف می پردازد.

وی در پاسخ دیگر در خصوص رویکرد حمایتی وزارت ورزش و جوانان از پایان نامه ها مرتبط با حوزه جوانان گفت: در سال ۹۳ رویکرد جدیدی برای حمایت از پایان نامه ها در نظر گرفته ایم که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

مشاور وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: رویکرد ما با توجه به تنوع پایان نامه های این است که بتوانیم حمایت از رساله های دکترا را در حوزه جوانان نیز داشته باشیم چراکه اینگونه رساله ها از غنای بیشتری از جهت محتوا و کیفیت برخوردار هستند.

وی با اعلام اینکه قرار است رقم حمایتی از پایان نامه ها را افزایش دهیم خاطر نشان کرد: در حال حاضر رقم حمایتی از پایان نامه ها سه تا پنج میلیون تومان است که به دنبال افزایش آن در ماه های آینده هستیم. همچنین در نظر داریم کتاب های برتر در حوزه جوانان و نویسندگان آن را حمایت کنیم.

احمدی به تدوین کتاب سال ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: در بخش جوانان این کتاب نویسندگانی که بتوانند در این زمینه به ما کمک کنند را مورد حمایت قرار خواهیم داد.