به گزارشافکارنیوز،سید حسین هاشمی عصر سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان تهران که با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور، فرمانداران شهرستان‌های استان تهران و مدیران کل ادارات استان برگزار شد، گفت: یک سال از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد و در این مدت ارتباط دولت و مردم بیش از همیشه بوده است و تا امروز دولت تلاش داشته تا همه منویات مقام معظم رهبری را اجرا کند.

استاندار تهران دولت یازدهم را تنها دولتی دانست که بارها اعلام کرده بر همه وعده‌های خود وفادار است و ادامه داد: ‌ کاهش تورم بیش از ۴۲ درصد، نبود ثبات در قیمت بازار، بیکاری شدید، رکود تورم و بدهی بانکی مشکلات پیچیده‌ای بود که دولت تدبیر و امید در ابتدای ورود با آن مواجه شد اما با تدبیر رئیس جمهور مسیر همه این مشکلات هموار شد و در کنار آن بهبود وضعیت خارجی کشور را شاهد هستیم.

هاشمی با بیان اینکه استان تهران با بیش از ۱۲ و نیم میلیون نفر جمعیت ۵۰ درصد مالیات کشور را تأمین می‌کند گفت: در استان تهران ۵۰ درصد سپرده‌های بانکی کشور وجود دارد اما به این میزان ظرفیت از خدمات شایسته‌ای برخوردار نیست و مردم به‌میزانی که مالیات می‌دهند باید از مزیت برخوردار باشند.

پیشانی نظام است گفت: ‌ رتبه تهران در تملک دارایی‌ها ۱۱ بود و با اصلاح برخی از شاخص‌ها و کمک دولت توانستیم به رتبه ۷ برسیم.

به‌گفته استاندار تهران برخی از شهرستان‌های تهران از سایر شهرستان‌های کشور عقبتر هستند.

وی افزود: ‌ در جاده ساوه سکونت‌گاه‌هایی هستند که خود یک شهرستان‌اند و برخی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت امکانات شهرستان را ندارند.

هاشمی با اشاره به موضوع آلودگی هوا که نخستین بحثمطرح شده در استانداری تهران بود گفت: ‌ در بدو ورود به استانداری به‌دفعات زیاد موضوع آلودگی هوای تهران را مطرح کردم تا جایی که حتی از دولت تذکر گرفتم و پس از آن کمیته ویژه رسیدگی به آلودگی هوای تهران تشکیل شد و مصوباتی برای حل این مشکل به اجرا درآمد.

وی افزود: ‌ موضوع رسیدگی به وضعیت فاضلاب تهران در اهمیت بعدی برنامه ریزی‌ها قرار گرفت. بیش از ۸۰۰ میلیون متر مکعب فاضلاب در استان تهران تولید می‌شود که تنها ۲۰۰ میلیون متر مکعب آن تصفیه می‌شود و برای تصفیه ۶۰۰ میلیون متر مکعب باقی مانده جلسات متعددی با بخش خصوصی داشتیم.

هاشمی به موضوع ساماندهی صنایع و صنوف هم در استانداری تهران اشاره کرد و گفت: ‌۲۰۰ هزار صنف در تهران فعالیت می‌کند که برخی بیش از ۲۵۰ هزار نفر را شامل می‌شود و بیش از یک صنف فعالیت دارند. در قالب ایجاد شهرک‌های صنعتی ساماندهی صنوف را در دستور کار قرار دادیم.

کاهش مشکلات آبی مردم استان

استاندار تهران با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات آبی مردم استان تهران در اولویت بعدی استانداری قرار داشت گفت: از اسفندماه سال گذشته نگرانی خود را بارها از وضعیت آب تهران عنوان کردم و براساس آمارهایی که آن زمان ارائه شد نظر کارشناسی من این بود که اگر روند مصرف ادامه داشته باشد با جیره بندی مواجه می شویم که با کمک آب منطقه ای و آبفای استان مشکلات تا حدی مرتفع شد و نیاز است مردم ۲۰ درصد صرفه جویی را همواره رعایت کنند.
هاشمی وحدت، تعامل و توجه به کار و بی توجهی به جناح بندی‌ها را یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید دانست و گفت: ‌ اصل اعتدال در دولت یازدهم معنا یافت به این معنا که دولت فراجناحی عمل می‌کند و ما نیز در استانداری و سطوح مدیریتی و در فرمانداری‌ها این اعتدال را رعایت می‌کنیم.

افتتاح مرکزجذب سرمایه گذاری


استاندار تهران با اعلام این خبر که در هفته دولت ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در سطح استانی افتتاح می‌شود گفت: ‌قرار است مرکز جذب سرمایه گذاری و خدمات را در تهران در هفته دولت راه‌اندازی کنیم که به عنوان یک الگو در کشور قرار بگیرد.

حمایت از صنایع " های تک "

وی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در جنوب تهران در نزدیکی فرودگاه مهرآباد را یکی دیگر از اقدامات استانداری برشمرد و گفت: ‌در مرکز این منطقه شهرک صنعتی " های تک " راه اندازی خواهد شد تا بتوانیم براساس آن به قانون ممنوعیت ایجاد صنایع در ۱۲۰ کیلومتری استان عمل کنیم.

گسترش تفرجگاه‌ها در استان

هاشمی به ایجاد تفرجگا‌ه‌ها در استان تهران اشاره کرد و گفت: ‌ ۱۳ میلیون نفر جمعیت در استان تهران داریم که اگر روزانه ۱۰۰۰ نفر از تفرجگاه‌ها استفاده کنند ۱۳۰۰ مرکز تفریحی نیاز داریم که با ارتباط با بخش خصوصی این مشکل را مرتفع می‌کنیم.

استاندار تهران در پایان خطاب به رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: شهرستانهای جدید تهران از نظر چارت تشکیلاتی با شهرستانهای دیگر از نظر جمعیتی هم فرقی نمیکند از شما میخواهیم در ارتقاء و تشکیلات اداری و غیره ما را کمک کنید.