امکان واگذاری کودکان بد سرپرست فراهم شد

گروه اجتماعی -حمیدرضا الوند در گفتگو با خبرنگارافکار نیوزبا اشاره به اینکه ۸۷ درصد کودکان بهزیستی بدسرپرست هستند، افزود: در حال حاضر بیش از ۲۲ هزار کودک و نوجوان بی سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش این سازمان بوده و از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.
وی با اشاره به اینکه از کل کودکان تحت پوشش تا کنون ۱۲ هزار کودک را به خانواده های متقاضی جایگزین واگذار کرده ایم و همچنین ۱۰ هزار کودک نیز در خانه های کودک نگهداری می شوند.
وی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ خانه کودک و نوجوان تحت پوشش این سازمان بوده که اکثر این خانه ها توسط بخش خصوصی اداره می شوند.
مدیر کل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی به آمار کودکان اشاره کرد و افزود: براساس آمارهای جمع آوری شده ۸۷ درصد کودکان بد سرپرست بوده و همچنین ۱۳ درصد نیز بدون والدین و جد پدری هستند که در مراکز سازمان بهزیستی نگهداری می شوند.
الوند با اشاره به اینکه فقط کودکان بد سرپرست شرایط فرزندخواندگی را دارند، گفت: البته در قانون جدید اجازه واگذاری به کودکان بد سرپرست نیز داده شده است که با این امر ۵۰ درصد کودکان امکان فرزند خواندگی دارند.
وی گفت: سالانه به طور متوسط هزار کودک به فرزند خواندگی سپرده می شوند و حدود همین تعداد نیز به جمعیت کودکان بهزیستی اضافه می شود.