قانون ۲۵ سال خدمت به ازای ۱۱ روز غیبت غیر موجه حذف می شود
گروه اجتماعی -محمد حسین زدا در گفتگو با خبرنگارافکار نیوزافزود: قرار است مصوبه هیات دولت درخصوص اصلاحیه آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور به سازمان تامین اجتماعی به منظور اجرا شدن ابلاغ شود اما هنوز این مصوبه به دست ما نرسیده است.

وی گفت: پس از ابلاغ آیین نامه جدید بلافاصله توسط تامین اجتماعی تدوین می شود و در این صورت در کمتر از یک ماه در تمامی شعب آماده اجراست.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در مورد تغییرات ایجاد شده در این آیین نامه گفت: در آیین نامه قبلی در صورت داشتن ۱۰ روز غیر موجه در سال و ۲۰۰ روز غیبت غیر موجه در طول ۲۰ سال متقاضیان می توانستند از بازنشستگی در مشاغل سخت با ۲۰ سال بهره مند شوند اما اگر تعداد روزها به ۱۱ غیبت غیر موجه در سال می رسید به دلیل یک روز اضافه باید به جای ۲۰ سال ۲۵ سال کار کرده و در مشاغل سخت بازنشسته شوند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل رفع بی عدالتی تغییراتی در لایحه مشاغل سخت و زیان آور ایجاد شده است گفت: پیشنهادات ما برای ایجاد تغییرات به کمیسیون اجتماعی دولت این بوده که کارگرانی که تا ۶ ماه غیبت غیر موجه دارند ۱.۵ برابر غیبت خود را کار کرده تا بتوانند بازنشسته شوند و از ۶ ماه تا یک سال غیبت غیر موجه نیز باید دو برابر این مدت را خدمت کرده تا بتوانند از بازنشستگی ۲۰ ساله بهره مند شوند.