افزایش تسهیلات قرض الحسنه فرهنگیان

به گزارشافکارنیوز،فرشید سیاری درباره آخرین وضعیت بیمه طلایی فرهنگیان و در پاسخ به اینکه برخی از مراکز درمانی همچنان از ارایه خدمات به فرهنگیان امتناع می کنند و یا هزینه ای بیشتر از تعرفه دریافت می کنند، گفت: ما پیش از این اعلام کردیم در صورتی که مراکز درمانی طرف قرارداد با آموزش و پرورش براساس قانون فعالیت نکنند و از ارایه خدمات به فرهنگیان خودداری کنند، این اقدام از سوی آن ها موجب لغو قرارداد با این گونه مراکز خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر برای پرداخت خسارتهای درمانی به فرهنگیان که از قبل انباشته شده، با بیمه آتیه سازان وارد مذاکره شده ایم.

سیاری ادامه داد: متاسفانه بیمه ایران که بیمه سابق فرهنگیان بوده، آمار درست و کاملی از خسارات درمانی فرهنگیان به ما اعلام نمی کند تا ما این آمار را در اختیار بیمه آتیه قرار دهیم؛ اما تمام سعی و تلاش خود را برای پرداخت تمامی خسارات فرهنگیان خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش از افزایش ۱۰ برابری مراکز درمانی فرهنگیان در سزح کشور خبر داد و گفت: هم اکنون ۵ هزار مرکز درمانی در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد نیز ۱۲۰ بیمارستان و ۷۵۰ مرکز سرپایی در تهران آماده ارایه خدمات درمانی به فرهنگیان است.

وی اظهار داشت: به آموزش و پرورش استانها اعلام کرده ایم اگر مرکز درمانی خوبی می شناسند به ما معرفی کنند تا در صورت داشتن شرایط و ضوابط مورد نیاز مراکز درمانی جدیدی به لیست قبلی اضافه شوند.


سیاری درباره تغییر بانک عامل فرهنگیان گفت: با بانک ملی طی سه سال یک تفاهمنامه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی داشتیم که در حال حاضر متوقف شده است. از آنجایی که به دنبال افزایش تسهیلات قرضالحسنه فرهنگیان هستیم، بنا داریم بانک عامل فرهنگیان (بانک ملی) را تغییر دهیم چرا که سود پول ما بیش از سودی است که بانک ملی به ما می دهد و برای تغییر آن با وزارت دارایی و خزانه هماهنگی های لارم را انجام خواهیم داد.