نخستین تهرانگردی مسجد جامعی پس از تحویل ریاست

به گزارشافکارنیوز،نخستین تهرانگردی احمد مسجد جامعی رئیس سابق شورای شهر تهران و عضو فعلی شورا پس از تغییر و تحول در جایگاه ریاست شورا صبح امروز کلید خورد.

رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران و وحید نوروزی شهردار منطقه ۱۸ از جمله افرادی بودند که در تهرانگردی امروز حضور داشتند.

تهرانگردان ابتدا بازدیدی را از زورخانه مسلم‌ابن‌عقیل داشتند و در ادامه به مسجد جامع امیرالمؤمنین(ع) در منطقه ۱۸ رفتند. حضور در منزل حاج احمد لواسانی از دیگر برنامه‌های امروز تهرانگردان بود به طوری که این شخص شوهرعمه مسجد جامعی بوده است.

در ادامه تهرانگردی امروز احمد مسجد جامعی به همراه تهرانگردان بازدیدی را از نخستین کارخانه شیر پاستوریزه ایران داشت که این کارخانه در سال ۱۳۳۳ کلنگ‌زنی شده بود و در نهایت در سال ۱۳۳۶ به بهره‌برداری رسیده بود.

بازدید از کارخانه شیر پاستوریزه ایران امروز با حواشی زیادی همراه بود چرا که این روزها خبر روغن پالم در محصولات لبنی ذهن شهروندان را درگیر کرده است که در همین زمینه مسجد جامعی سؤالات چالشی را از مدیر عامل این مجموعه داشت.

در جریان مدیر عامل شرکت پاستوریزه ایران با تأکید بر اینکه هیچ روغنی تحت عنوان پالم در محصولات لبنی شرکت پاستوریزه ایران استفاده نمی‌شود گفت: این را به طور قاطع عنوان می‌کنم و خیال مردم از این بابت راحت باشد.

بازدید از معدن شن و ماسه در منطقه ۱۸ از دیگر برنامه امروز تهرانگردان بود.

مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از این معدن اظهار امیدواری کرد مشکلات در این منطقه هر چه زودتر برطرف شود.

سعید نوروزی شهردار منطقه ۱۸ با بیان اینکه در بودجه امسال ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی این مجموعه در نظر گرفته شده است گفت: متأسفانه این بودجه پاسخ رفع مشکلات مردم این منطقه را نمی‌دهد.

وی گفت: در حال حاضر پروژه سرمایه‌گذاری تحت عنوان تاکا در دستور شهرداری منطقه قرار دارد که امیدواریم با اختصاص بودجه مورد نیاز به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان و با همکاری بخش خصوصی مشکلات منطقه ۱۸ نیز برطرف شود.

احمد مسجد جامعی سپس در مجموعه سوارکاری نوروزآباد حاضر شد و از نزدیک با روند کار پرسنل این مجموعه آشنا شد.