به گزارش افکارنیوز، علی فرهادی معاون علم و فناوری این مرکز در این خصوص گفت: بازارهای میوه و تره‌بار با کاستی‌ها و چالش‌هایی روبرو بوده که در صورت بی‌توجهی مشکلاتی را برای میادین میوه و تره بار ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل توجه به این کاستی‌ها و توسعه میادین میوه و تره‌بار باید در طرح‌های پژوهشی و نشست‌های تخصصی مورد ارزیابی و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

همچنین مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار در این نشست تخصصی با اشاره به تامین محصولات میوه و تره‌بار شهر تهران، ‌اظهار کرد: هم اکنون ۳۵ درصد از محصولات میوه و تره بار و ۹ درصد از محصولات پروتئینی در شهر تهران توسط این سازمان تامین می‌شود.

صفوی یزدی در ادامه سخنان خود به پنج محور عملکردی سازمان شامل توسعه کمی، توسعه کیفی، ارتقا سلامت و محیط زیست، شهرداری الکترونیک و فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.
فتاح رمضانعلی، معاون پژوهش، آموزش و برنامه‌ریزی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر نیز یکی دیگر از سخنرانان این نشست تخصصی بود که از ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی محله با همکاری سازمان میادین میوه و تره‌بار خبر داد و افزود: این طرح قرار است طی یک برنامه‌‌ ۵ ساله و با کمک مدیریت و مشارکت محله صورت گیرد که به شهروندان کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی خدمات شهری و محیط زیست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران نیز در این نشست تخصصی به موضوع بررسی ابعاد و چالش‌های کارکردی میادین میوه و تره‌بار پرداخت و با تاکید بر نقش موثر اتحادیه‌ها و بخش خصوصی در اداره‌ میادین و مکان‌یابی درست و مناسب آن بیان کرد: اگر اداره این میادین و پیوند آن با بخش خصوصی برقرار شود، بهبود قابل ملاحظه‌ای در روند توسعه میادین ایجاد خواهد شد.

میرکی، ‌ مجری پروژه " مطالعه و بررسی راه های کنترل استاندارد کیفیت محصولات کشاورزی عرضه شده توسط سازمان میادین میوه و تره بار " در این مرکز موضوع راه‌ کارهای کنترل کیفیت محصولات کشاورزی را مورد بحثو بررسی قرار داد و تصریح کرد: یکی از مهمترین ارکان رسیدن به شهروند سالم که در واقع هدف اصلی شهرداری هاست، تامین غذای سالم می‌باشد.

وی ادامه داد: سهم شهرداری‌ها در تامین غذای مناسب کمتر از ۲۰ درصد است، اما می‌توان تمهیداتی اندیشید و بر اساس آن افراد و ارگان‌هایی را که در کار توزیع کلان محصولات کشاورزی هستند به رعایت استانداردها و معیارهای مشخص و معین ملزم کرد.

لازم به ذکر است که در این نشست تخصصی زیاری، استاد دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران به موضوع راه‌‌کارهای ساماندهی و توسعه میادین و بازارهای میوه و تره‌بار پرداخت و نیکنایی، پژوهشگر در حوزه‌های برنامه‌ریزی اجتماعی، اقتصادی، ‌بررسی امکان واگذاری مدیریت میادین میوه و تره‌بار به مدیریت محلات را مورد بحثو بررسی قرار داد.

گفتنی است، در انتهای این نشست سخنرانان با تشکیل پنل تخصصی به بحث پیرامون موضوع پرداختند و به سوالات حاضرین پاسخ دادند.