هادیان‌فر: مخالف ورود نسل ۳ و بالاتر تلفن همراه نیستیم

به گزارشافکارنیوز،سردار هادیان فر در خصوص ورود نسل ۳وبالاتر تلفن همراه و اظهار نگرانی‌های به وجود آمده گفت: ‌ تکامل هر فناوری به زمانی نیاز دارد و مجرمین از این فضا استفاده و سوءاستفاده‌های زیادی می‌کنند.

وی با اشاره به این که تکنولوژی، همزمان با ورودش آسیب‌های خاص خود را دارد، افزود: آن چه که در وب آشکار است لایه بالایی ۴درصد است و ۹۶درصد لایه زیرین است که مجرمین و جرائم سازمان یافته در آن جا شکل گرفته، به این منظور که ۹۶درصد وب دست مجرمین بوده و تنها ۴درصد دست مردم نیاز است لذا به عنوان پلیس مخالف هیچ توسعه و تکنولوژی نیستیم.

هادیان‌فر در ادامه عنوان کرد: ما معتقدیم قبل از توسعه و در اختیار گذاشتن تکنولوژی برای مردم، زیر ساخت‌های امنیتی آن باید فراهم شود و پلیس بر این زیرساخت‌ها اشراف داشته باشد تا درصورت ایجاد خطری، پلیس قادر به کشف آن از ساده‌ترین راه باشد.

رئیس پلیس جرائم سایبری کشور در ادامه به شبکه ملی اطلاعات و ورود نسل ۳و بالاتر تلفن همراه اشاره کرد و گفت: شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای است که ۸۰درصد نیاز داخلی را فراهم می‌کند و در حضور بانکداری که در حال حاضر ۹۰درصد کار بانکداری کشور به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و از بستر اینترنت جهانی صورت می‌گیرد می‌تواند در شبکه ملی انجام شود.

وی اظهار داشت: ‌شبکه ملی اطلاعات با نسل ۳و ۴تلفن همراه هیچ منافاتی ندارد و می‌تواند در کنار هم باشند.

هادیان فر در پایان خاطرنشان کرد:امیدواریم با راه اندازی و عملیاتی شدن شبکه ملی اطلاعات از اینترنتی که امروز یک ابزار استعماری دست آمریکا است آزاد شود.