۲ دانش‌آموز غرق شده بدون اجازه به دریا رفته بودند

به گزارشافکارنیوز،وحید قبادی دانا در مورد حادثه روز گذشته و غرق شدن دو نفر از دانش‌آموزان در دریا توضیحاتی داد.

وی گفت: ‌ متأسفانه چند نفر از دانش‌آموزان خارج از قالب برنامه مسابقات و المپیاد «آماده» ‌ و با وجود مخالفت‌های مکرر سرپرست تیم اعزامی هلال‌احمر استان خود، محل اردو را ترک کرده و در زمان و مکان شنا ممنوع، به شنا پرداختند.

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر افزود: با توجه به شرایط جوی دریا دو نفر از این دانش‌آموزان به نام‌های بهنام شاملو و ابوالفضل روشنایی در دریا غرق شدند.

به گفته وی، بلافاصله پس از وقوع حادثه و اطلاع یافتن نجاتگران هلال‌احمر مستقر در محل عملیات امداد و احیا آغاز کردید و در ادامه نامبردگان در حالی که عملیات CPR برای آنها ادامه داشت به بیمارستان شهید بهشتی انزلی منتقل شدند که متأسفانه تلاش‌های تیم پزشکی پاسخ نداد و یک نفر از آنها فوت کرد.

قبادی دانا در مورد دانش‌آموز دوم نیز گفت: ‌ نفر دوم پس از عملیات احیا تا صبح امروز تحت مداوای گروه پزشکی بیمارستان قرار داشت که متأسفانه ایشان نیز جان خود را از دست داد.

وی در مورد حضور خود در انزلی گفت: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع حادثه به همراه مدیران ارشد این سازمان جهت بررسی و پیگیری‌های لازم عازم انزلی شدیم.

رئیس سازمان جوانان هلالاحمر ضمن تسلیت به خانواده این دو دانشآموز گفت: برای آنها علو درجات در بهشت برین و برای خانوادههایشان صبر جزیل از خداوند متعال خواستارم.