گزارش هواشناسی از آب و هوای کشور

به گزارشافکارنیوز،امروز " چهارشنبه ۲۶ شهریور ماه ۹۳ " از اواخر وقت در سطوح پائین جو جریانهای شمالی بر روی دریای خزر حاکم میشود، که از اواخر امروز تا اوایل روز جمعه با گذر ناوه تراز میانی جو همراه خواهد بود.

براساس این گزارش، پیامد این الگوی جوی به این صورت است که از امروز تا فردا دما ۳ تا ۵ در سلسیوس در نوار شمالی کشور بویژه استان های ساحلی دریای خزر کاهش می یابد.

شایان ذکر است، طی این مدت بارش باران در استان های گیلان، مازندران و گلستان که در برخی نقاط گاهی با رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود و ضمناً به سبب وزش باد دریای خزر نیز مواج است.

همچنین، وزش شدید باد از اواخر روز چهارشنبه تا شنبه در شرق خراسان رضوی و خراسان جنوبی و شمال استان سیستان و بلوچستان که بیشینه شدت آن فردا تا جمعه خواهد بود و رخداد توفان گردوخاک دور از انتظار نیست.

گفتنی است، سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر تا اوایل شب درجنوب استان فارس و برخی مناطق استان هرمزگان، جنوب استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق پراکنده پیش بینی می شود.

لازم به ذکر است، وضعیت آب و هوای استان " تهران " صاف، همراه با وزش باد، در ارتفاعات افزایش ابر و شهر تهران، صاف پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به ۳۳ درجه بالای صفر و در کمترین حالت به ۲۲ درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر۲۸ درجه بالای صفر است.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

۲۸

۱۶

فارس

۳۴

۱۶

آذربایجان غربی

۲۹

۱۰

قزوین

۳۳

۱۲

اردبیل

۲۴

۱۲

قم

۳۹

۱۵

اصفهان

۳۳

۱۵

کردستان

۳۲

۱۱

البرز

۳۲

۱۲

کرمان

۳۶

۱۵

ایلام

۳۲

۱۷

کرمانشاه

۳۲

۱۳

بوشهر

۳۸

۲۷

کهکیلویه و بویراحمد

۳۰

۱۱

تهران

۳۳

۲۲

گلستان

۳۰

۲۰

چهارمحال و بختیاری

۲۸

۶

گیلان

۲۹

۱۷

خراسان جنوبی

۳۵

۱۵

لرستان

۳۵

۱۵

خراسان رضوی

۳۴

۱۷

مازندران

۲۹

۲۰

خراسان شمالی

۳۰

۱۵

مرکزی

۳۱

۱۴

خوزستان

۴۴

۲۵

هرمزگان

۳۵

۲۹

زنجان

۲۹

۸

همدان

۲۸

۸

سمنان

۳۵

۲۱

یزد

۳۹

۲۰

سیستان و بلوچستان

۳۷

۱۴